Νέα Τουριστική προσέγγιση ή διατήρηση της παλαιάς;

volvi press

kolaresΣκεπτόμενος τις τοπικές εξελίξεις αλλά και το καλοκαίρι που πλησιάζει μου δημιουργήθηκαν αρκετά ερωτήματα σχετικά με το τουριστικό προϊόν που προσφέρει η περιοχή μας και αν είναι αρκετό για να προσελκύσει αρχικά περισσότερους επισκέπτες και μετέπειτα μόνιμους τουρίστες-πελάτες

.Θα αναφερθώ στο Χορευτό που ζω κάθε άνοιξη και καλοκαίρι από το 1999 και πραγματικά αγαπώ και μου λείπει καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.Θα προσπαθήσω να θίξω ενέργειες και συμπεριφορές που έγιναν από τους τοπικούς φορείς αλλά πρωτίστως από τους κακούς επαγγελματίες τις περιοχής χωρίς να βγάζω έξω την οικογένειά μου.

Ας τα πάρουμε λοιπόν από την αρχή. Ποια ήταν η λογική που επικρατούσε τόσα χρόνια όχι μόνο στην περιοχή μας αλλά και στην Ελλάδα; Η λογική της “αρπαχτής”, του εύκολου κέρδους, η λογική ότι ο τουρίστας είναι αναγκασμένος να ανέχεται αυτό που του προσφέρουμε σε όποια παράλογη τιμή ορίσουμε.Και διερωτώμαι ποιες ήταν οι προσφερόμενες υπηρεσίες τόσα χρόνια οι ίδιες και οι ίδιες καθαρό δωμάτιο, υποφερτό φαγητό, θάλασσα και ήλιος.Με λίγα λόγια τι θέλω να πω ότι προσφέραμε το ίδιο τουριστικό προϊόν για χρόνια με κάθε χρόνο υψηλότερη τιμή. Το ίδιο μάλιστα προϊόν που προσφέρει σχεδόν όλη η Ελλάδα μη αξιοποιώντας τον φυσικό και πολιτιστικό πλούτο της περιοχής.

Έτσι καταλήξαμε σε πολύ μικρές τουριστικές σεζόν υψηλής κίνησης του ενός μήνα. Που αν αναλογιστούμε και τη δεδομένη κρίση που πλήττει το μέσο Έλληνα που προτιμούσε την περιοχή αμέσως η περίοδος γίνεται αμέσως πιο μικρή.  Και καθώς τα χρόνια περνούν το Χορευτό αντί να εκμεταλλεύεται της λεγόμενες καλές εποχές και να προσπαθεί να συμβαδίσει με τα διεθνή standards απαξιώνεται, εγκαταλείπεται,ρημάζει.

Αξιοσημείωτο είναι ότι ακόμα και ιδιωτικές πρωτοβουλίες για τη βελτίωση του πολεμήθηκαν από ανθρώπους της περιοχής! Ώσπου έρχονται τα χρόνια της κρίσης  που κατά την γνώμη μου τις πρώτες 2 χρονιές κανείς δεν αντιλήφθηκε διαφορές και κανείς δεν νοιάστηκε έχοντας στο μυαλό τους τη παλιά “κακή” νοοτροπία ” έλα μωρέ ο Έλληνας θα κάνει διακοπές αντί για 10 μέρες 5 μέρες”, κι αφού και αυτός ο μύθος άρχισε να καταρρίπτεται άρχισε ένα ατελείωτο dumping τιμών με αποτέλεσμα να δίνονται τα δωμάτια σε εξευτελιστικές τιμές των 25-30€.

Το κάναμε και εμείς δεν αντιλέγω και από ένα σημείο και μετά αναγκάζεσαι όταν τρέχουν οι υποχρεώσεις και τα πάγια έξοδα με το τσουβάλι. Αυτό που αντιλήφθηκα όμως μετά από ανάλυση δυο και πλέον χρόνων είναι ότι αυτή η τακτική δεν είναι η λύση για την φυγή μας από το τέλμα και τη δημιουργία ισχυρού τουριστικού πόλου στην περιοχή μας, που θα μας αποφέρει κέρδη, νέες θέσεις εργασίας και καλύτερη ποιότητα ζωής.

Παρευρισκόμενος σε ένα σεμινάριο σχετικά με τον τουρισμό πέρσι στη Θεσσαλονίκη από την ελληνική ακαδημία μάρκετινγκ αυτό μας έδωσαν να καταλάβουμε ήταν ότι τόσα χρόνια κυριαρχούσε στην Ελλάδα το μοντέλο των “3S”  “Sea-Sun-Sex”  όσον αφορά την προώθησή μας στους ξένους επισκέπτες. Αυτό που μας έλειπε τόσα χρόνια ήταν το τέταρτο “S” το Stradegy.

Από εκεί νομίζω ότι πρέπει και εμείς σαν τουριστική περιοχή να ξεκινήσουμε θέτοντας βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους εφικτούς αλλά παράλληλα που ζητούν προσπάθεια και δουλειά από όλους τους συνεργαζόμενους στη τουριστική δραστηριότητα. Αν δεν καταλάβουμε ότι είμαστε μια αλυσίδα όλοι μας και ότι αν δεν έχουμε κοινό σκοπό για την περιοχή, που είναι η βελτίωση του προϊόντος που προσφέρουμε, με σιγουριά θα καταστραφούμε ή θα υπολειτουργούμε.

Δεν είμαι μηδενιστής, αλλά προτιμώ μια ρεαλιστική προσέγγιση των πραγμάτων. Έγιναν προσπάθειες από το σύλλογο για προώθηση του Χορευτού και είναι αξιέπαινα τα άτομα που διέθεσαν χρόνο για την προβολή μας στο εξωτερικό, σε εκθέσεις και εκδηλώσεις τουριστικού ενδιαφέροντος. Αυτό που προσωπικά θεωρώ λάθος είναι ότι έγινε η προβολή χωρίς την βελτίωση του πακέτου διακοπών που προσφέρει η περιοχή μας.

Τι εννοώ; Δεν μπορείς να αναφέρεσαι σε πεζοπορίες και καλντερίμια και αυτά να μην είναι καθαρά και σηματοδοτημένα. Δεν είναι θεμιτό και ο τουρίστας μπορεί να έρθει αλλά θα το σκεφτεί αν θα ξανάρθει. Γι’ αυτό πρώτα δημιουργούμε ένα ανταγωνιστικό τουριστικό πακέτο όπως ευχάριστη διαμονή, καλό και παραδοσιακό φαγητό, καθαρός οικισμός, παιδική χαρά, καλύτερος φωτισμός , μέρη να μπορέσει να περπατήσει ο τουρίστας χωρίς να φοβάται ότι θα τον πατήσει αυτοκίνητο και μετά το προβάλλουμε προς τα έξω.

Ευχή μου η νέα δημοτική αρχή να αντιληφθεί τα προβλήματα της περιοχής και να δώσει λύσεις σε συνεργασία με τους επαγγελματίες που δεν πρέπει να μείνουν αμέτοχοι.

Γιώργος Βλάχος

Σχόλια

σχόλια

Κατατίθεται σε
Σχετικές Δημοσιεύσεις
Το σχόλιό σας; Θα δημοσιευθεί όταν εγκριθεί από έναν διαχειριστή. Όλα τα πεδία είναι προαιρετικά αλλά για την συζήτηση καλό είναι να γράψετε ένα όνομα έστω και ψευδώνυμο
Αφήστε μια απάντηση