5 πράγματα που πρέπει να σταματήσουμε να λέμε στα παιδιά μας

παιδιάΟι τελευταίες έρευνες δείχνουν ότι ορισμένες από τις πιο χρησιμοποιούμενες και φαινομενικά θετικές φράσεις που λέμε στα παιδιά είναι πραγματικά καταστροφικές…

Παρά τις καλές μας προθέσεις, οι δηλώσεις αυτές διδάσκουν στα παιδιά να μην εμπιστεύονται το εσωτερικό τους σύστημα καθοδήγησης, να κάνουν το λιγότερο που μπορούν και συχνά να εγκαταλείπουν όταν τα πράγματα δυσκολεύουν.

Εδώ βρίσκεται μια λίστα με τα σημαντικότερα πέντε πράγματα που θα πρέπει να εξαλείψετε από το λεξιλόγιό σας. Παράλληλα περιλαμβάνονται εναλλακτικές λύσεις, ώστε να μπορείτε να αντικαταστήσετε τις συνήθεις δηλώσεις σας με φράσεις που θα ενθαρρύνουν ουσιαστικά, θα δώσουν εσωτερικά κίνητρα και θα προσφέρουν συναισθηματική σύνδεση.

“Μπράβο, καλή δουλειά”

Το μεγαλύτερο πρόβλημα με αυτή τη δήλωση είναι ότι είναι συχνά τη λέμε για πράγματα που ένα παιδί δεν έχει καταβάλει πραγματικά καμία προσπάθεια. Αυτό διδάσκει στα παιδιά ότι όλα είναι “καλή δουλειά”, όταν το λένε η μαμά και ο μπαμπάς  (και μόνο όταν το λένε η μαμά και ο μπαμπάς).

Αντί να εστιάζουμε στην προσπάθεια, δίνουμε έμφαση στο αποτελέσματα, ενώ θα έπρεπε να κάνουμε το αντίθετο. Έτσι θα διδάσκαμε στα παιδιά μας να είναι πιο επίμονα όταν προσπαθούν ένα δύσκολο έργο και να γνωρίζουν ότι η αποτυχία είναι άλλο ένα βήμα προς την επιτυχία.

“Τι καλό αγόρι/ κορίτσι..”

Η δήλωση αυτή, ενώ έχει καλές προθέσεις, στην πραγματικότητα δε μας δίνει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Οι περισσότεροι γονείς λένε πως αυτός είναι ένας τρόπος για να ενισχύσουν την αυτοεκτίμηση του παιδιού. Δυστυχώς όμως, αυτό έχει μια αρκετά διαφορετική επίδραση. Όταν τα παιδιά ακούνε “καλό κορίτσι!” μετά την εκτέλεση της αποστολής που τους έχει ζητηθεί, υποθέτουν ότι είναι “καλά” μόνο επειδή έχουν κάνει ό, τι τους έχετε ζητήσει. Αυτό δημιουργεί ένα σενάριο μέσα από το οποίο τα παιδιά μπορεί να φοβούνται μη χάσουν την ιδιότητά τους ως «καλό παιδί» με αποτέλεσμα την έλλειψη κινήτρων και θετικής ανατροφοδότησης.

Αντ ‘αυτού, δοκιμάστε το «εκτιμώ τόσο πολύ όταν συνεργάζεσαι!” Αυτό δίνει στα παιδιά πραγματικές πληροφορίες σχετικά με την καλή συμπεριφορά. Παράλληλα θα ήταν καλό να αφήσετε χώρο στο παιδί – για παράδειγμα: “είδα να μοιράζεσαι το παιχνίδι σου με τους φίλους σου.” Αυτό επιτρέπει στο παιδί σας να αποφασίσει το ίδιο, αν το μοίρασμα του παιχνιδιού είναι «καλό», ενώ ταυτόχρονα το αφήνετε να επιλέξει αν θα επαναλάβει την ενέργεια αυτή από δικά του κίνητρα και όχι μόνο και μόνο για να σας ευχαριστήσει.

“Τι όμορφη ζωγραφιά”

Όταν αξιολογούμε την καλλιτεχνική έκφραση ενός παιδιού ουσιαστικά του στερούμε τη δυνατότητα να κρίνει και να αξιολογήσει το ίδιο την εργασία του. Μπορείτε να ζητήσετε από το παιδί να σας περιγράψει την εικόνα του. Επιτρέψτε στο παιδί σας να αποφασίσει αν η εικόνα του είναι όμορφη ή όχι, ίσως είχε την πρόθεση να δημιουργήσει μια τρομακτική εικόνα.

“Σταμάτα τώρα, αλλιώς….”

Η απειλή δεν είναι ποτέ καλή ιδέα για ένα παιδί. Πρώτα απ ‘όλα, ο τρόπος σας θα δώσει στα παιδιά την ικανότητα να κρίνουν αν θα χρησιμοποιούν την ωμή βία ή την εξυπνάδα για να πάρουν αυτό που θέλουν, ακόμη και όταν το άλλο άτομο δεν είναι πρόθυμο να συνεργαστεί. Δεύτερον, βάζετε τον εαυτό σας σε δύσκολη θέση διότι θα πρέπει είτε να δώσετε συνέχεια στις απειλές σας είτε να υποχωρήσετε. Είτε έτσι είτε αλλιώς, δεν θα πάρετε το αποτέλεσμα που θέλετε.

Ενώ μπορεί να είναι δύσκολο να αντισταθείτε στον πειρασμό της απειλής, δοκιμάστε να επικεντρώσετε την προσοχή κάπου αλλού. «Δεν είναι καλό να χτυπάς τον αδελφό σου. Φοβάμαι ότι θα πληγωθείς, ή ότι θα προβεί σε αντίποινα και θα σε βλάψει. Εάν θέλεις κάτι να χτυπήσεις, μπορείς να χτυπήσεις ένα μαξιλάρι, τον καναπέ ή το κρεβάτι. ” Η προσφορά μιας εναλλακτικής λύσης είναι πιο ασφαλής αλλά παράλληλα επιτρέπει στο παιδί να εκφράσει τα συναισθήματά του, να αποκτήσει σαφή όρια στη συμπεριφορά του, και καλύτερο αυτο-ελέγχο.

“Αν ….. τότε θα σου δώσω …..”

Η δωροδοκία είναι καταστροφική για τα παιδιά, διότι τους αποθαρρύνει από τη συνεργασία και την προσπάθεια για λόγους ευκολίας. Αυτού του είδους η ανταλλαγή μπορεί να γυρίσει εναντίον σας. «Όχι! Δεν θα καθαρίσω το δωμάτιό μου αν δεν μου αγοράσεις Legos! ”

Ας προσπαθήσουμε πιο γνήσια.. “Σε ευχαριστώ πολύ για τη βοήθειά σου να καθαρίσουμε!” Όταν προσφέρουμε την ευγνωμοσύνη μας, τα παιδιά αποκτούνε κίνητρα.  Στη συνέχεια αφήστε το παιδί σας να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η βοήθεια είναι πολύ διασκεδαστική και έχει ανταπόδωση.

Να θυμάστε ότι μια απλή πράξη αλλαγής της γλώσσας που χρησιμοποιούμε με τα παιδιά μας, μπορεί να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τη σχέση μας μαζί τους προς το καλύτερο. Η ουσιαστικότερη σχέση μας με το παιδί είναι σχεδόν πάντα πιο συνεργάσιμη και με μεγαλύτερη κατανόηση.

thesspress.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

nine − 5 =

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.