Μπορεί ένας δήμος να ανατρέψει την οικονομική κρίση σε τοπικό επίπεδο;

ΜΠΟΡΕΙ ΕΝΑΣ ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΕΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΣΕ ΤΟΠΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ;

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ «ΝΑΙ ΜΠΟΡΕΙ»!!!

ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ ΕΝΑΣ «ΖΩΗΡΟΣ ΚΑΙ ΜΗ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΟΣ» ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΜΕ ΜΙΑ «ΟΡΕΞΑΤΗ» ΗΓΕΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΠΟΥ ΘΑ ΤΙΝΑΞΕΙ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ ΤΟ ΣΑΠΙΟ ΚΑΙ ΣΑΘΡΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΕΝΟ!!!

ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ ΤΑ «ΚΛΕΙΔΙΑ» ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΣΤΟΝ Δ.ΒΟΛΒΗΣ!!!

«Η παραγωγή ποιοτικών αγροτικών προϊόντων με ταυτότητα αποτελεί το κλειδί για τις διεθνείς αγορές»!!!

Η εξωστρέφεια αποτελεί το κύριο αντικείμενο μιας  στοχευμένης  αναπτυξιακής πολιτικής για τα αυτοδιοικητικά δεδομένα με πρωτοβουλίες για τη βελτίωση του «brand name»  και του «place marketing « της ευρύτερης περιοχής του Δ.Βόλβης.
Το σχέδιο της παραγωγικής συγκρότησης του δήμου έπρεπε να έχει ξεκινήσει από καιρό.Ένα σωστό, καλοδουλεμένο και ταυτόχρονα χτισμένο στους τόπους της παραγωγής σχέδιο ενδογενούς ανάπτυξης μπορεί να αποτελέσει τον μοχλό αυτής της προοπτικής.

Είναι το μόνο που δημιουργεί τις πραγματικές συνθήκες στην αγροτική κοινωνία για να σταθεί ξανά στα δικά της πόδια.

Ένα δημοτικό αγροτικό πρόγραμμα  δημιουργεί ουσιαστικά ένα «δίαυλο επικοινωνίας» μεταξύ περιοχών διαφορετικής ισχύος δίνοντας τη δυνατότητα σε πιο υποβαθμισμένες  περιοχές να εξελιχθούν .

Έτσι κάθε αγροτική περιοχή του δήμου θα αποκτήσει την δική της ισχυρή και ξεχωριστή ταυτότητα ανάλογα με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα, τη γεωγραφική θέση της, και τους τοπικούς ανθρώπινους και υλικούς πόρους που διαθέτει.

ΑΜΕΣΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

Οι άμεσες αποφάσεις του νέου Δ.Σ. που θα προκύψει από τις εκλογές του 2019 με βάση τα επιτυχημένα διεθνή μοντέλα αναπτυξιακής πολιτικής θα πρέπει προσανατολιστούν στις κατωτέρω δράσεις  :

1) Ίδρυση ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΔΗΜΟΥ ΒΟΛΒΗΣ ΑΕ-ΟΤΑ

Το νέο μοντέλο χρηματοδότησης των δημοτικών αναπτυξιακών προγραμμάτων συνιστά την ενεργοποίηση όλων των νέων χρηματοδοτικών εργαλείων σε συνδυασμό με ένα καινοτομικό επενδυτικό μείγμα  Σύμπραξης Δημόσιου &  Ιδιωτικού Τομέα «Σ.Δ.Ι.Τ.», προκειμένου να υλοποιηθούν σειρά από κρίσιμα έργα υποδομής, που χωρίς ιδιωτικά κεφάλαια δεν έχουν δυνατότητα χρηματοδότησης!!!

Το καινοτομικό επενδυτικό μείγμα σύμπραξης ονομάζεται ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΔΗΜΟΥ ΒΟΛΒΗΣ ΑΕ-ΟΤΑ.(ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ Ν.3852/2010/Αρ.194)

Μετοχική σύνθεση : ΔΗΜΟΣ ΒΟΛΒΗΣ  51% + ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ FUND  49%.

Στο σχήμα αυτό οι ιδιώτες αναλαμβάνουν μέρος του κόστους της επένδυσης, ενώ ο δήμος συμμετέχει αξιοποιώντας κοινοτικά  χρήματα.

Δημιουργώντας ένα επενδυτικό μείγμα με ιδιωτική συμμετοχή, ενισχύουμε τον πολλαπλασιαστή ανάπτυξης ορισμένων δημοσίων σκοπών, με αποτέλεσμα την κοινωνική ωφέλεια και το επενδυτικό κέρδος.

Η ιδέα χρήσης των επενδυτικών funds  στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας  επιτρέπει σε μια περιοχή που έχει πληγεί  από την οικονομική κρίση να ανακάμψει, δίνοντας  μια πλατφόρμα εναλλακτικής  χρηματοδότησης εκτός  συστημικού τραπεζικού δικτύου ελεγχόμενου πλήρως από την κεντρική εξουσία.

Με το σχήμα αυτό οι δημόσιες επιδοτήσεις (ΣΑΤΑ)  παύουν να είναι το μοναδικό εργαλείο χρηματοδότησης υποδομών και  όχημα εκβιασμού της κεντρικής εξουσίας προς τον Δήμο Βόλβης.

2) Ίδρυση ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ

Στόχος η μετατροπή της αγροτικής παραγωγής σε χρήμα.  Άμεση ρευστοποίηση σε εγχώρια και διεθνή κέντρα πώλησης.

Στην Δημοτική πλατφόρμα  προώθησης  αγροτικής  παραγωγής  εγγράφονται όλοι οι επαγγελματίες αγρότες του Δ.Βόλβης και εξασφαλίζουν την συμβουλευτική δημοτική διαμεσολάβηση   σε προγράμματα συμβολαιακής  Γεωργίας & Κτηνοτροφίας.

ΓΙΑΤΙ ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ;
*δημιουργεί αίσθημα αλληλεγγύης και εμπιστοσύνης ανάμεσα στους πολίτες.
*καλλιεργεί μία νέα σχέση πολίτη-δήμου πού κάνουν «ορατά» τα ανταποδοτικά οφέλη της τοπικής κοινωνίας!!!
*καθιστά εφικτή τη συγκρότηση ενός εναλλακτικού παραγωγικού τομέα. Αυτός ο τομέας λοιπόν, είναι ένας τομέας τεχνολογικής αιχμής και τοπικού μεγέθους , που εκμεταλλεύεται τις ρωγμές και τα κενά του μαζικού μοντέλου, ιδανικός για μικρές ποιοτικές, ευέλικτες και πολυπρόσωπες παραγωγικές μονάδες.
Ο θεσμός της Συμβολαιακής Γεωργίας & Κτηνοτροφίας με «ισότιμους όρους» μπορεί να επιφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα για τον παραγωγό γιατί διασφαλίζεται:
*Η απορρόφηση των παραγόμενων προϊόντων
*Η τιμή πώλησης τους
*Ο χρόνος πληρωμής.
*Επιπρόσθετα, εξασφαλίζει πιστώσεις για την αγορά των απαραίτητων εφοδίων και καυσίμων.
Ο αγρότης, λοιπόν, έχοντας εξασφαλίσει αυτές τις βασικές προϋποθέσεις, μπορεί να προχωρήσει σε ένα σχετικά μακροχρόνιο σχεδιασμό. Μια έννοια που ήταν άγνωστη μέχρι πρότινος σε όσους ασχολούνται επαγγελματικά με τον αγροτικό τομέα.

3) Ίδρυση  ΚΕΝΤΡΟΥ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤIΣΗΣ (ΚΕΚ)

Βασικός στόχος των σχολείων αγροτικής εκπαίδευσης είναι τα εκπαιδευτικά σεμινάρια στη σύγχρονη αγρο-τεχνολογία ( μεταφορά  τεχνογνωσίας με παράλληλη εκπαιδευτική και πρακτική άσκηση ) με  σκοπό οι ωφελούμενοι πολίτες, αφού ολοκληρώσουν την προετοιμασία τους μέσω των παραπάνω δράσεων, να είναι σε θέση ώστε να ιδρύσουν τις «ΟΜΑΔΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ».

4) Ίδρυση ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΓΗΣ

Η “τράπεζα δημοτικής γης” με την χωρική καταγραφή των δημοτικών ανεκμετάλλευτων εκτάσεων που δύνανται να χρησιμοποιηθούν για αγροτική χρήση, αποτελεί “εργαλείο πρωτοποριακής κοινωνικής παρέμβασης” που μετατρέπει  εγκαταλειμμένες αστικές δημοτικές ιδιοκτησίες σε κέντρα διάθεσης τροφίμων, άμεσα  συνδεδεμένα με την ποιότητα ζωής στις πιο οικονομικά υποβαθμισμένες περιοχές του αστικού ιστού.

Η “τράπεζα δημοτικής γης”  θα δημιουργήσει  ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΠΑΡΚΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΖΩΝΕΣ ΥΨΗΛΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΟΣ γεωργικών,  κτηνοτροφικών και λοιπών αγροτικών  εκμεταλλεύσεων.

5) ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ “BRAND NAME” ΤΟΠΙΚΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ:   Καθιερώνουμε μια ισχυρή τοπική ταυτότητα (Brand name) στα αγροτικά προιόντα ολόκληρου του παραγωγικού κάμπου του Δήμου Βόλβης.

Εφαρμόζουμε καινοτομικό Branding  ως επικοινωνιακό εργαλείο για να καθιερώσουμε στην διεθνή χρηματιστηριακή & επενδυτική αγορά  το «ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟ ΣΗΜΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ» που θα αντιπροσωπέυει το σύνολο των τοπικών αγροδιατροφικών προιόντων.

Δημιουργούμε έτσι έναν συγκεντρωτικό «πόλο» αγροτικών τυποποιημένων προιόντων με στόχο την ευκολότερη προσέλκυση «επενδυτών συμβολαιακής αγροτικής παραγωγής».

6) Πρόγραμμα έργων ΔΙΚΤΥΟΥ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΔΟΠΟΙΑΣ

Το αγροτικό οδικό δίκτυο αποτελεί το εργαλείο-κλειδί για την υποστήριξη της αγροτικής ανάπτυξης και λειτουργεί ως κύρια προστιθέμενη αξία στην τοπική αγροτική παραγωγή.

7) Πρόγραμμα έργων ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

8) ΔΗΜΟΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ  ΤΕΟΒ –ΑΡΔΕΥΤΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ

Είναι πλέον καιρός να συμφωνήσουν κράτος και φορείς-χρήστες (Τοπική Αυτοδιοίκηση, αγρότες, επιμελητήρια, κ.α) ότι το σημερινό υπάρχον σχήμα απέτυχε και ότι απαιτείται ενα νέο σύστημα διαχείρισης. 
Η βασική ιδέα του νέου σχήματος είναι η εκμετάλλευση να ανήκει:
*η ύδρευση στις ΔΕΥΑ 
*η άρδευση στους ΟΤΑ
Πρέπει οριστικά να εκλείψει η πολυδιάσπαση αρμοδιοτήτων το διοικητικό «αλαλούμ» & η «θεσμική αναρχία» που παρατηρείται σήμερα στο υπάρχον σύστημα διαχείρισης. 
Μόνο με ένα τέτοιο σχήμα θα είναι δυνατή στο μέλλον η αντιμετώπιση των οξυμένων προβλημάτων τοπικής διαχείρισης του νερού και ο εκσυγχρονισμός ενός τομέα που πάσχει τις τελευταίες δεκαετίες!!!

ΤΟ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΣΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΡΙΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΕΝΟΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ  ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ &  ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ  ΜΕ ΒΑΣΙΚΟ ΜΟΧΛΟ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ.

Ο Δήμος είναι η βασική μονάδα πολιτικής και οικονομικής δραστηριότητας της  Ελληνικής Δημοκρατίας και θα πρέπει να λειτουργεί  ως «μικρή κυβέρνηση»  στα θέματα που τον αφορούν (δηλ. η οικονομική ανάπτυξη και η κοινωνική προστασία της τοπικής κοινωνίας)!!!

Κανένα σύστημα δεν μπορείς να το παγώσεις  και να μείνει στάσιμο για πάντα…το σύστημα τοπική αυτοδιοίκηση  από «αντιπαραγωγικό τέρας»  πρέπει να μετατραπεί σε αρωγό και υπηρέτη της τοπικής κοινωνίας…

ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ!!!

*Απόσπασμα μελέτης της  τεχνικής ομάδας  SIP-Tech Team:

1.Κώστας Στεφάνου-Κυπαρίσσης / Μηχανολόγος -Βιομηχανικός σχεδιαστής

2.Χρήστος  Βοζίκης /Τεχνολογος Τροφίμων

3.Βασίλης Τολούδης  /Ηλεκτρολόγος -Μηχανολόγος

4.Θάλεια Ουζούνη /Γεωπόνος

5.Νίκος Σάγος-Κανέλης /Αρχιτέκτων- Μηχανικός

6.Γιάννης Δημητρίου/Πολιτικός  Μηχανικός

7.Δημήτρης Σαμαράς/ Οικονομολόγος –Αγροτικό Marketing

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

1 × three =

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.