Δεν ανανεώνονται τα διπλώματα στις διευθύνσεις Μεταφορών

diploma

Άλυτο παραμένει το πρόβλημα της διακοπής λειτουργίας των δευτεροβάθμιων ιατρικών επιτροπών στις διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών Θεσσαλονίκης εξαιτίας της άρνησης των γιατρών να συμμετάσχουν. Οι διαδικασίες ανανέωσης των αδειών οδήγησης έχουν διακοπεί, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να αναγκάζονται είτε να ακινητοποιήσουν το αυτοκίνητό τους είτε να κινούνται παράνομα.

Το πρόβλημα καταγράφεται με γλαφυρό τρόπο σε επιστολή της διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών Ανατολικής Θεσσαλονίκης προς τον Ιατρικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης, με την οποία καλεί τους γιατρούς να δηλώσουν ενδιαφέρον. Όπως περιγράφει, η επιτροπή που είναι αρμόδια για την ιατρική εξέταση συγκεκριμένων κατηγοριών υποψηφίων οδηγών δεν λειτουργεί από τον περασμένο Οκτώβριο. “Κατά συνέπεια η υπηρεσία μας συγκέντρωσε μεγάλο αριθμό φακέλων με πλήρη δικαιολογητικά πολιτών που θέλουν να εξεταστούν από τη δευτεροβάθμια ιατρική επιτροπή (ΔΙΕ), προκειμένου νόμιμα να οδηγούν. Επίσης καθημερινά γινόμαστε αποδέκτες πολλών παραπόνων από τους πολίτες που είναι ταλαιπωρημένοι και αγανακτισμένοι, περιμένοντας τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα τη συγκρότηση και λειτουργία νέας ΔΙΕ, η οποία είναι ιδιαίτερης σημασίας συλλογικό όργανο για την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος εξέτασης οδηγών και υποψηφίων οδηγών, ηλικίας άνω των 80, και κατά συνέπεια για την οδική ασφάλεια όλων των πολιτών και των ιδίων”, υπογραμμίζεται στην επιστολή. Χειρότερη είναι η κατάσταση στη διεύθυνση Μεταφορών της Δυτικής Θεσσαλονίκης, η οποία περιγράφηκε σε δημοσίευμα της “Μ” τον περασμένο Σεπτέμβριο. Εκεί η αναμονή ξεπερνά τον ενάμιση χρόνο, ενώ γενικότερα το πρόβλημα υπολειτουργίας ή μη λειτουργίας ιατρικών επιτροπών προκλήθηκε τα τελευταία τρία χρόνια.
Η διεύθυνση ενημερώνει τον Ιατρικό Σύλλογο ότι η αμοιβή για συμμετοχή στην επιτροπή είναι 30 ευρώ ανά συνεδρίαση και μέχρι 50 συνεδριάσεις το χρόνο. Οι ειδικότητες που χρειάζονται είναι παθολόγος και οφθαλμίατρος. Σημειώνεται ότι από δευτεροβάθμια ιατρική επιτροπή εξετάζονται απαραιτήτως όσοι θέλουν να αποκτήσουν άδεια οδήγησης για πρώτη φορά και είναι άνω των 65 ετών, οι κωφάλαλοι και όσοι έχουν σοβαρά προβλήματα υγείας, όσοι συνταξιοδοτήθηκαν (από ΤΣΑ ή ΙΚΑ) για λόγους υγείας, όσοι υποβάλλουν ένσταση κατά της πρωτοβάθμιας ιατρικής εξέτασης, όσοι παραπέμπονται από αρμόδια υπηρεσία μεταφορών και επικοινωνιών για ιατρική επανεξέταση (σύμφωνα με το άρθρο 13 του ΚΟΚ).
“Δεν πρόκειται να συμμετάσχουν οι γιατροί σε αυτές τις επιτροπές και δεν θέλουν, διότι η αμοιβή είναι πολύ μικρή. Μία συνεδρίαση διαρκεί αρκετές ώρες, εξετάζονται πολλοί υποψήφιοι, οι οποίοι πληρώνουν στο κράτος για την ανανέωση της άδειας οδήγησης και απαιτούν από τους γιατρούς να δουλεύουν, σχεδόν χωρίς να πληρώνονται. Είναι παράλογο αυτό”, αναφέρει στη “Μ” ο Αθανάσιος Εξαδάκτυλος, πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης. Ο ίδιος εξηγεί ότι υπάρχουν τρεις τρόποι, για να ξεμπλοκάρει το σύστημα, τους οποίους έχει προτείνει ο Ιατρικός Σύλλογος:

1. Να καλούνται στις επιτροπές οι γιατροί που απασχολούνται στα δημόσια νοσοκομεία και αμείβονται από το κράτος.

2. Να γίνει νομοθετική ρύθμιση και να δέχονται οι διευθύνσεις συγκοινωνιών τις γνωματεύσεις που θα παίρνουν οι υποψήφιοι επισκεπτόμενοι τα ιδιωτικά γραφεία των γιατρών.

3. Να αυξηθεί η αμοιβή των γιατρών και να είναι ανάλογη με την εργασία που παρέχουν.

Του Φώτη Κουτσαμπάρη

Πηγή Makthes.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

17 − nine =

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.