Διαχείριση τουριστικού προορισμού

paraliaΟ όρος τουρισμός προέρχεται από τη Γαλλική λέξη «Tour» η όποια σημαίνει το γύρο ή περιήγηση. Κάποιο υποστηρίζουν ότι προέρχεται από την ελληνική λέξη τόρνος που σημαίνει  διαβήτης. 

Ο τουρισμός στην Ελλάδα βασίζεται: Στο  ανεπανάληπτο φυσικό περιβάλλον, Στον  ήλιο  και η θάλασσα, Στο ήπιο κλίμα, Στην  παραδοσιακή και αυθόρμητη φιλοξενία των κατοίκων της, Στην πλούσια ιστορική και πολιτιστική της κληρονομιά, Στην ανάπτυξη των θαλασσίων και αεροπορικών μεταφορών, Στη  σταδιακή βελτίωση της γενικής και της τουριστικής υποδομής.

Τουριστικός προορισμός: είναι μια αναγνωρίσιμη περιοχή (με γεωγραφικά ή διοικητικά όρια), την οποία επισκέπτονται τουρίστες και διαμένουν εκεί κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους

Τουριστικός προορισμός είναι μια χώρα, μια περιοχή ,ένα νησί, ένας νομός.
Τουριστικά κίνητρα και θέλγητρα είναι:
• Ανθρωπογενή (πχ μνημεία, αρχιτεκτονικά επιτεύγματα, κα.)
• Πολιτισμικά (π.χ. μουσεία)
• Φυσικά (πχ φυσικές ομορφιές,  εθνικοί δρυμοί

• Εμπειρίες και άλλες συναισθηματικές  και ψυχικές καταστάσεις (πχ συμμετοχή σε δρώμενα με άξονες την εμπειρία  – βόλτα με αερόστατο – ή δρώμενα  – αγώνες γκολφ
• Η ποιότητα στην τουριστική εμπειρία και η ικανοποίηση των προσδοκιών του επισκέπτη

• H συμβολή στη μακροπρόθεσμη ευημερία και την ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας – θέσεις εργασίας, κοινόχρηστες υποδομές, προσφορά υπηρεσιών για τον πολίτη –
• Η βελτίωση της κερδοφορίας του τουριστικού τομέα του προορισμού και των συναφών επιχειρήσεων

• Η διασφάλιση της βιώσιμης ανάπτυξης μεταξύ οικονομικών, κοινωνικο – πολιτισμικών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων

Οι παράμετροι της διαχείρισης τουριστικού προορισμού είναι:
• Τα επίπεδα στρατηγικής σχετίζονται με βασικές  τουριστικές κατευθύνσεις, αρχές,  ρόλους  και κατευθυντήριες γραμμές
• Το που βρισκόμαστε τώρα είναι οι  Επιδόσεις, ελκτικά στοιχεία  και εμπειρίες τουριστών, δυνατότητες, αδυναμίες και οργάνωση

• Το πού επιθυμούμε να φτάσουμε: αυτό σχετίζεται με το  πώς θα το κατορθώσουμε  καλύτερα και που επιθυμούμε να αναπτυχθούμε
• Η μελέτη στοιχείων περιλαμβάνει: ελκτικά στοιχεία, εγκαταστάσεις, υπηρεσίες, προσβασιμότητα και μεταφορές, εικόνα / Image και τιμές.

Οι απαιτούμενες δράσεις είναι
• Προσέλκυση επισκεπτών στον τουριστικό προορισμό
• Καταγραφή προϊόντος SWOT ANALYSIS- BUSINESS PLAN

Δημιουργία κατάλληλου περιβάλλοντος
• Πολιτική, νομοθεσία, κανονισμοί, φορολόγηση
• Αποτίμηση δυναμικότητας  προορισμού
• Περιγραφή και καταγραφή τουριστικού προϊόντος της περιοχής
• Στοχευόμενη τουριστική προβολή

• Marketing plan προορισμού
• Εκπαιδευτικά προγράμματα
• Άμεσες παρεμβάσεις σε περιοχές
• SWOT ANALYSIS προορισμού  (δυναμεις-αδυναμίες, ευκαιρίες κίνδυνοι)
• Καταγραφή με ερωτηματολόγια εμπειριών στον τουρισμό

Η διαχείριση προορισμού είναι σύνθεση υποθέσεων  μια και υπεισέρχονται πολλοί εταίροι, δημόσιοι και ιδιωτικοί και αυτοί που την αναλαμβάνουν, εχουν  ουσιαστικό ηγετικό ρόλο, πιθανόν, τον σημαντικότερο στον προορισμό. Η διαχείριση του προορισμού και το Μάρκετινγκ απαιτούν μία συστημική  προσέγγιση, η οποία θα υλοποιείται μέσω συμπράξεων εταίρων.

Ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας διαθέτουν, ο καθένας, σημαντικά πλεονεκτήματα και σημαντικές αδυναμίες.  Η ποιότητα σε υπηρεσίες και  περιβάλλον που θα αποφέρουν εισοδήματα  με ανταποδοτικότητα από την κοινωνία, είναι ο στόχος της διαχείρισης τουριστικού προορισμού.

Toυ Δημήτρη Προκοπίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

seventeen − 1 =

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.