Δημοτικό Σχολείο Ν. Βρασνών: «Παγκόσμια Ημέρα Ενδοσχολικής Βίας». Συμβουλές για γονείς

Σήμερα, 6 Μαρτίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού, ή Παγκόσμια Ημέρα κατά του Bullying, όπως είναι ευρέως γνωστή!

Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλικά: school bullying‎) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, ένα είδος bullying, που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου. Ο σχολικός εκφοβισμός αναφέρεται στη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομηλίκων παιδιών, με στόχο να προκληθεί πόνος ή αναστάτωση.
Εμφανίζεται με τη μορφή του λεκτικού εκφοβισμού (κοροϊδία, διακρίσεις, ντροπιαστικά σχόλια), του κοινωνικού εκφοβισμού (διάδοση φημών, καταστροφή προσωπικών αντικειμένων, απομόνωση από την ομάδα), του σωματικού εκφοβισμού (χτυπήματα, σπρωξίματα, κλωτσιές), του ηλεκτρονικού εκφοβισμού (εκβιασμός μέσω Διαδικτύου και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω μηνυμάτων στο κινητό τηλέφωνο).

Η αλήθεια είναι, πως τα περισσότερα θύματα, τουλάχιστον αρχικά, αποκρύπτουν τον εκφοβισμό που υφίστανται, είτε από φόβο, ντροπή και αίσθημα υπαιτιότητας, είτε επειδή νιώθουν ότι θα απογοητεύσουν τους γονείς τους με την «αδυναμία» τους. Γι αυτό πρωταρχικής σημασίας είναι να διατηρούν οι γονείς μία σχέση εμπιστοσύνης και επικοινωνίας με τα παιδιά τους. Επίσης είναι σημαντικό να παρατηρούν και να διερευνούν, εάν υφίστανται, κάποια από τα παρακάτω:

• Σκισμένα, βρώμικα, τσαλακωμένα ρούχα, κατεστραμμένα βιβλία, απώλειες χωρίς να δίνονται λογικές εξηγήσεις
• Μελανιές, γδαρσίματα
• Φαίνεται φοβισμένο και αρνητικό στο να πάει στο σχολείο
• Πτώση επιδόσεων και αδιαφορία για το σχολείο
• Διαλέγει παράλογη διαδρομή για το σχολείο
• Δεν φέρνει συμμαθητές ή φίλους στο σπίτι
• Έχει λίγη όρεξη για φαγητό, πονοκεφάλους ή στομαχόπονο
• Φαίνεται απογοητευμένο, στεναχωρημένο, έχει εναλλαγές στο συναίσθημα του με ξαφνικά ξεσπάσματα θυμού.
• Ανήσυχος ύπνος με εφιάλτες και πιθανά κλάματα στον ύπνο του
• Κλέβει ή ζητά έξτρα χρήματα για να καλοπιάνει τους θύτες
Όπως τα θύματα έτσι και οι θύτες αποκρύπτουν την άσκηση του εκφοβισμού, είτε επειδή δεν νιώθουν ότι η συμπεριφορά τους είναι επιζήμια, είτε επειδή δεν θέλουν να αντιμετωπίσουν πιθανές αρνητικές συνέπειες από τους ενήλικες. Οπότε και εδώ είναι εξαιρετικά σημαντική η σχέση, που έχει αναπτυχθεί, μεταξύ παιδιού και γονέα. Επίσης σημαντικό είναι οι γονείς να δίνουν βάση στα παρακάτω:
• Επιθετικότητα, αντιδραστικότητα, εκδικητικά συναισθήματα
• Ανάγκη χειραγώγησης και κυριαρχίας στους άλλους
• Προσβολές και βίαια πειράγματα στα άλλα παιδιά
• Ελάχιστη ευαισθησία στον πόνο των άλλων
• Παρορμητικότητα

Εάν οι γονείς υποψιάζονται πως το παιδί τους εμπλέκεται, ως θύμα ή θύτης, σε σχολικό εκφοβισμό, είναι ουσιαστικό να επικοινωνήσουν τόσο με το σχολείο όσο και με το ίδιο το παιδί ήρεμα, ψύχραιμα και σε κλίμα συναισθηματικής ασφάλειας.

Εάν παρά την βοήθεια του εκπαιδευτικού προσωπικού και την προσωπική τους προσπάθεια, οι γονείς συνεχίζουν να βλέπουν τις συνέπειες του μπούλινγκ στο παιδί τους, να αλλάζει έντονα η συμπεριφορά του και να πλήττεται η ψυχική του ισορροπία, είναι σημαντικό να αναζητήσουν βοήθεια από ειδικούς, μιας και οι συνέπειες του μπούλινγκ, για τα θύματα αλλά και για τους θύτες, μπορούν να αποβούν έως και καταστροφικές, τόσο στην παιδική όσο και στην ενήλικη ζωή.

Τηλεφωνικές γραμμές για παιδιά και εφήβους
Τηλεφωνική γραμμή για τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς.
Απαντήσεις στα ερωτήματα των γονέων.
Φάκελος υλικού για γονείς

http://blogs.sch.gr/dimnvras

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

9 − three =

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.