H Τουριστική Ποιότητα, της δικής μου ματιάς…

τουρισμός ποιότηταΗ λέξη «Ποιότητα» είναι πράγματι μια λέξη με ειδικό βάρος και ανακαλύπτεται ως αντίδοτο της προχειρότητας και της αρπαχτής. Είναι το νόημα που προσδίδει στο τουριστικό προϊόν τον εκλεπτυσμό και την υγιή ανταγωνιστικότητα σύμφωνα με τα νέα πρότυπα της αγοράς. Η μάχη για την διάκριση διεξάγεται σε πολλά επίπεδα, με πολλούς και με πολλές κατευθύνσεις.

Ο χρόνος και ο χώρος κατέδειξε πλέον, ότι ο μαζικός τουρισμός της δεκαετίας του ’80 παίρνει την κατιούσα και οφείλουμε να αντιδράσουμε ως τουριστική κοινωνία.

Είναι βέβαιο ότι τον ευλογημένο Τόπο δεν το βρήκαμε εμείς, δεν το φτιάξαμε εμείς, δεν τον διαμορφώσαμε εμείς, είναι ο ίδιος ο Τόπος που προσφέρθηκε να μας στηρίξει τουριστικά και κοινωνικά με τις ομορφιές του και τα χαρίσματα του. Δεν είμαστε ένα τεχνητό μέρος παρά μόνο ένα φυσικό μέγεθος, δεν είμαστε μοδάτοι, είμαστε με πεπερασμένα στοιχεία. Δεν είμαστε DUBAI, αλλά ένας μεσογειακός τόπος με τον λαμπρότατο δικό μας ήλιο.

Συνεπώς ο φτηνός προορισμός ή ακριβός οφείλεται στην υπερπροσφορά, στην εξελισσόμενη ζήτηση. Οφείλουμε να μετατρέψουμε τον υπάρχοντα τουρισμό σε εναλλακτικό χωρίς να εγκαταλείπουμε το άρμα του μαζικού τουρισμού. Συνολικές αποδομήσεις χωρίς σταδιακές, αρμονικές παρεμβάσεις θεωρούνται ότι δημιουργούν εμπλοκές στην πορεία του θέματος με τη στέρηση προοπτικών σε αλληλουχία και συνοχή.

Είμαστε υπέρμαχοι ότι ο Τουρισμός=Πολιτισμός + Περιβάλλον + Παιδεία (3Π). Είναι βέβαιο για να επιτευχθεί η εξισορρόπηση αυτών χρειάζεσαι ένα ΟΡΑΜΑ, το οποίο προκύπτει μέσα και από το σχεδιασμό ή άλλως στην γλώσσα της αγοράς σε αμιγώς Στρατηγική. Όμως ποιά στρατηγική και για ποιούς;

Το καινούργιο είναι ότι ο πελάτης είναι πλέον σκεπτόμενος επισκέπτης ο οποίος ταξιδεύει όχι μόνο για αναψυχή, αλλά και για μόρφωση για την απόκτηση εμπειριών και ικανοποίηση προσδοκιών. Ξοδεύει περισσότερα αλλά αναζητώντας το “value for money”

Ο ΜΥΘΟΣ χρειάζεται, το ΟΡΑΜΑ απαιτείται, η τουριστική συνείδηση να επανέλθει, η θετική σκέψη ανανεώνει, η ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ (ξανα)ριζώνει την τουριστική συμπεριφορά. Αυτά είναι τα θεμέλια της νέας ποιότητας.

Η αριθμητική προσέγγιση του τουρισμού χωρίς αισθητική και ευαισθησία μόνο με master plan επί χάρτου και στρατηγική management στα γραφεία, νομίζουμε ότι αφήνει ένα άγευστο τουριστικό προϊόν το οποίο παλινωδεί μεταξύ γραφειοκρατίας, τυποποίησης και μεθοδικότητας.

Βεβαίως χρειάζεται ο σχεδιασμός της προοπτικής για την βάση του «Ονείρου του Χώρου», όμως αυτό γεννιέται μέσα από τον Τόπο, που ο ίδιος στην περίπτωση μας (ευτυχώς) χορήγησε με την αίγλη της ιστορίας, τις φυσικές ομορφιές, τους χαρισματικούς κατοίκους, με τα ήθη και έθιμα των χωριών μας.

Δεν ζητούμε να μοιάσουμε, δεν θέλουμε να αντιγράψουμε …επιδιώκουμε την αναδιάταξη του τουριστικού μας προϊόντος με νέα δεδομένα, τις σύγχρονες προκλήσεις, τη δυναμική των “ transition and innovation ”.

Επεξεργασία κειμένου: p. thalassinos

Αρχικό κείμενο : Αγαπητός Ξάνθης

Πηγή : rodiaki.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

15 + eight =

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.