Ιστοσελίδες σχολείων του δήμου Βόλβης. Δημοσκόπηση – Νομικοί κίνδυνοι

ιστοσελίδεςΖούμε στην εποχή της τεχνολογικής έκρηξης. Στην εποχή της πληροφορικής επανάστασης και της επανάστασης της γνώσης. Όλα γύρω μας αλλάζουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Ζούμε στην εποχή της πληροφορίας. Αν εδώ και δεκαετίες μιλούσαμε για αναλφάβητους πολίτες, σήμερα θα πρέπει πλέον να συζητάμε για πληροφορικά αναλφάβητους, εννοώντας προφανώς τους συμπολίτες μας που δεν έχουν γνώσεις πληροφορικής.

Όσο κι αν φαίνεται απλό και ίσως εύκολο, πολλές αναφορές σχολείων στο διαδίκτυο κρύβουν πίσω τους αγωνιώδεις προσπάθειες εκπαιδευτικών, μαθητών, γονιών και άλλων παραγόντων οι οποίοι πολλές φορές έρχονται σε αντιπαράθεση και σε δυσμενή θέση, αφού έχουν να αντιμετωπίσουν την επιφυλακτικότητα, την έλλειψη στοιχειώδους συνεργασίας ή ακόμη και την αντιπαλότητα από διευθυντές, συναδέλφους, γονείς και άλλους παράγοντες στο χώρο του σχολείου. Ευτυχώς αυτές οι περιπτώσεις είναι ελάχιστες και σιγά σιγά εξαλείφονται με την ευρύτερη ενασχόληση και δημοσιότητα που έχει πλέον η πληροφορική και το διαδίκτυο.

Φιλοδοξώντας να κάνουμε μια πρώτη παρουσίαση των σχολείων του δήμου Βόλβης στο διαδίκτυο ξεκινήσαμε την έρευνά μας και δημιουργήσαμε μια δημοσκόπηση.

Πληροφορίες για όσα σχολεία του δήμου Βόλβης ανακαλύψαμε μπορείτε να βρείτε κάνοντας κλικ ΕΔΩ. Στείλτε μας την διεύθυνση  ιστοσελίδας του δικού σας σχολείου.

[poll id=”8″]

Σχολικές ιστοσελίδες, νομικοί κίνδυνοι και αύξηση εξωδιδακτικών καθηκόντων εκπαιδευτικών

Η ΔΔΕ στην εγκύκλιο με θέμα αναθεωρημένος κώδικας δεοντολογίας και βασικές αρχές σχεδιασμού σχολικής ιστοσελίδας κωδικοποιεί τα ακόλουθα εξωδιδακτικά καθήκοντα για τους εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων.

1. Δημιουργία τριμελούς επιτροπής στο σχολείο για διαχείριση της σχολικής ιστοσελίδας η οποία:

2. Θα συγκεντρώνει υλικό για την ιστοσελίδα.

3. Θα συντονίζει τους μαθητές που θα βοηθήσουν στο σχεδιασμό της.

4. Θα σχεδιάζει και δημοσιοποιεί την ιστοσελίδα.

5. Θα δημιουργήσει φάκελο και υποφακέλους φύλαξης αρχείων.

6. Θα αναβαθμίζει το περιεχόμενο της ιστοσελίδας, δηλαδή θα προσθαφαιρεί (τουλάχιστον) υλικό σε αυτήν σε τακτά χρονικά διαστήματα.

7. Θα είναι υπεύθυνη για την προστασία των κωδικών της ιστοσελίδας. (Ότι και να σημαίνει αυτό σε περίπτωση διαρροής τους )

8. Θα επικοινωνεί με την Υπηρεσία Διαδικτύου του ΥΠΠ και το σύμβουλο πληροφορικής.

9.  Θα έχει γραπτή επικοινωνία με τους γονείς των μαθητών τους σχολείου σε σχετικό έντυπο για να δώσουν την έγκριση τους για δημοσιοποίηση φωτογραφιών των παιδιών τους, κάθε φορά, που θα τοποθετηθούν στην ιστοσελίδα τέτοιες φωτογραφίες.

10. Θα εφαρμόζει τον δεκάλογο δεοντολογίας, ένα εκτεταμένο αλλά και διφορούμενο κείμενο που ενέχει πολλούς κινδύνους νομικής δίωξης για τον εκπαιδευτικό.

Τα καθήκοντα αυτά προστίθενται στο ήδη βεβαρημένο ημερήσιο πρόγραμμα του εκπαιδευτικού. Καμιά απαλλαγή  διδακτικού χρόνου δεν δίδεται στους εκπαιδευτικούς που θα αναλάβουν την ευθύνη αυτή. Η ΠΟΕΔ πρέπει να διεκδικήσει για τα μέλη της το χρόνο αυτό.

Δεκάλογος δεοντολογίας: Ένα μνημείο ασάφειας και πηγή πιθανών κινδύνων

1. Ο κώδικας δογματίζει ότι πρέπει να αποφεύγουμε τη «δημοσιοποίηση ευαίσθητου περιεχομένου όπως σοβινιστικών ή εθνικιστικών απόψεων ή άλλων ακραίων πολιτικών πεποιθήσεων» στην σχολική ιστοσελίδα. Καθώς οι όροι ευαίσθητο και ακραίο δεν είναι επαρκώς ορισμένοι και το περιεχόμενο της σελίδας θα είναι προσιτό σε αναρίθμητους ανθρώπους με ισάριθμες ευαισθησίες, πιθανόν οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας να αντιμετωπίσουν προβλήματα όπως απειλές ή νομικές αγωγές. Για παράδειγμα μια εργασία αντικατοχικής αγωγής ίσως εκληφθεί ως εθνικιστική από κάποια επαναπροσεγγιστική ομάδα ή μη κυβερνητική οργάνωση και οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί αντί επαίνου για την πρόσθετη εργασία τους ίσως βρεθούν και κατηγορούμενοι.

2. Η δεύτερη εντολή του κώδικα απαγορεύει τη δημοσιοποίηση ευαίσθητων δεδομένων που αφορούν μεταξύ άλλων θρησκευτικές ή φιλοσοφικές πεποιθήσεις. Και πάλι ο όρος ευαίσθητος δεν καθορίζεται επαρκώς. Η επιχειρηματολογία ενός ανθρώπου μπορεί να εκληφθεί ως προσβλητική ή ως μεροληπτική προβολή από άλλο άτομο με αντίθετες απόψεις. Για παράδειγμα μια εργασία του μαθήματος των θρησκευτικών αποκαλύπτει σίγουρα θρησκευτικές πεποιθήσεις και μπορεί να εκληφθεί ως προπαγανδιστική από γονείς παιδιών που ανήκουν σε άλλα θρησκεύματα. Πως αντιμετωπίζονται προβλήματα που προκύπτουν από τέτοιες καταστάσεις;

3. Παρόλο που το ΥΠΠ δίνει εντολή να ζητούμε γραπτή συγκατάθεση των γονιών για δημοσιοποίηση φωτογραφιών των παιδιών τους στο σχολείο, οι προϊστάμενοι μας δεν είναι σίγουροι ότι η συγκατάθεση αυτή είναι επαρκής για να προστατέψει παιδιά και δάσκαλους. Αναφέρει επί λέξη η εγκύκλιος:

«Ακόμα και μετά τη συγκατάθεση των γονιών για χρησιμοποίηση των φωτογραφιών των μαθητών στην ιστοσελίδα η επιλογή των φωτογραφιών θα πρέπει να γίνεται με προσοχή, ώστε οι φωτογραφίες να είναι γενικού πλάνου ή ομάδας μαθητών και να μην είναι φωτογραφίες όπου απεικονίζονται ξεκάθαρα και ατομικά κάποια παιδιά για λόγους προστασίας των παιδιών» σ. 8

Τι θα γίνει αν κάποιος χρησιμοποιήσει τέτοιες εικόνες, έστω ομαδικές, για παράνομους σκοπούς; Ποιος καλύπτει νομικά το δάσκαλο αν κατηγορηθεί για εγκληματική αμέλεια;

Προς Εκπαιδευτικούς: Προσοχή πριν ανεβάσετε φωτογραφίες μαθητών σε ιστοσελίδες και κοινωνικά δίκτυα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

two × 2 =

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.