Μεταφορά Μαθητών – Ακάλυπτα 23 δρομολόγια
Νέα ταλαιπωρία για τουλάχιστον δέκα ημέρες περιμένει τους μαθητές «άγονων» σχολικών δρομολογίων στη δυτική Θεσσαλονίκη.
Πρόκειται για συνολικά 23 δρομολόγια στους δήμους Λαγκαδά και Βόλβης, τα οποία μένουν ακάλυπτα, αφού μία διαφορά μεταξύ αναδόχων (ενός τουριστικού πρακτορείου και του ΚΤΕΛ) οδήγησε στη μη παράταση της υφιστάμενης σύμβασης. «Ο νόμος προβλέπει ότι τυχόν επέκταση μιας ήδη υπάρχουσας σύμβασης προϋποθέτει τη σύμφωνη γνώμη του αναδόχου», λέει ο αρμόδιος για τα μαθητικά δρομολόγια αντιπεριφερειάρχης Φάνης Παππάς.
ΕΠΑΝΑΠΡΟΚΗΡΥΞΗ
Σύμφωνα με τον ίδιο η περιφέρεια σχεδιάζει να επαναπροκηρύξει το συγκεκριμένο κομμάτι του έργου της μεταφοράς μαθητών, γεγονός που εκτιμάται ότι θα διαρκέσει περίπου δέκα ημέρες.
Υπενθυμίζεται ότι το 70% των μαθητικών δρομολογίων απέμεινε χωρίς ανάδοχο μετά το διεθνή διαγωνισμό, διετούς διάρκειας, που είχε προκηρύξει η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με προϋπολογισμό ύψους 30 εκατ. ευρώ. Οι άγονες γραμμές είναι μικρές και ασύμφορες για τους λεωφορειούχους διαδρομές και η δυνατότητα παράτασης υπάρχει για ένα ποσοστό των «άγονων» δρομολογίων (υπολογίζεται γύρω στο 40% επί των άγονων).
Τον περασμένο Οκτώβριο είχε προκληθεί μεγάλη αναστάτωση για τους μαθητές του νομού Θεσσαλονίκης, που τελικά οδήγησε σε πρόχειρο διαγωνισμό, ο οποίος έληξε στις 28 Φεβρουαρίου, αφού μεσολάβησαν εντάσεις, εξαιρέσεις και μεταθέσεις ευθυνών ανάμεσα στα συναρμόδια υπουργεία και την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Ο διεθνής διαγωνισμός προκηρύχθηκε, με σκοπό να δοθεί μακροπρόθεσμη λύση στο πρόβλημα της μεταφοράς μαθητών, το οποίο ανακύπτει κάθε χρόνο με το άνοιγμα των σχολείων και στο νομό Θεσσαλονίκης αφορά περίπου 12.500 μαθητές.
Σε σχέδιο νόμου που ετοιμάζει το υπουργείο Εσωτερικών τονίζεται ότι διαφοροποιείται ο τρόπος υπολογισμού του ανώτατου ορίου του συνολικού κόστους της μεταφοράς μαθητών για το τρέχον σχολικό έτος, το οποίο «επιβάλλεται να μην ξεπερνά το συνολικό κόστος της περσινής χρονιάς σε κάθε περιφερειακή ενότητα. Λόγω ωστόσο αναδιάταξης των σχολικών κτιρίων, πληθυσμιακών μετακινήσεων παρατηρούνται στα όρια κάθε περιφέρειας οριακές διακυμάνσεις… Κρίνεται αναγκαίο, χωρίς να μεταβάλλεται το συνολικό οικονομικό αποτέλεσμα, να τροποποιηθεί το πλαίσιο, ώστε η σύγκριση του συνολικού κόστους της μεταφοράς μαθητών να γίνεται σε επίπεδο περιφέρειας και όχι περιφερειακής ενότητας».
Του Κωστή Κεκελιάδη
Πηγή: Makthes.gr