Μήπως όλες αυτές οι κινήσεις αποτελούν μια στοχευμένη στρατηγική για την υποτίμηση της γλώσσας και του πολιτισμού μας;
Για συνεχή και παράλογη υποβάθμιση των Ανθρωπιστικών Σπουδών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση έκανε λόγο με ερώτησή του προς τον υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Γαβρόγλου, ο βουλευτής Β΄Θεσσαλονίκης της Ένωσης Κεντρώων, Άρης Φωκάς, εκφράζοντας τον έντονο προβληματισμό όχι μόνο της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων, αλλά και όλων των σκεπτόμενων πολιτών.
Μετά την κατάργηση της διδασκαλίας στη Γ΄ Λυκείου του «Επιτάφιου Λόγου του Περικλή», ενός ύμνου προς τη Δημοκρατία, την αλόγιστη μείωση των ωρών διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο και τελικά τον εξοβελισμό τους από τις εξετάσεις στο τέλος της χρονιάς, το ποτήρι ξεχείλισε, καταργώντας και το μάθημα των λατινικών. Με το πρόσχημα της αλλαγής και τη δικαιολογία της τυποποιημένης διδασκαλίας το Υπουργείο Παιδείας επιμένει στην αντικατάσταση των λατινικών με το μάθημα της Κοινωνιολογίας, «ενός μαθήματος που συμβάλλει στη γνώση καταστατικών στοιχείων του Δυτικού (και όχι μόνον) πολιτισμού». Λησμονεί, όμως, ότι η λατινική μαζί με την αρχαία ελληνική αποτελούν τις δύο κλασικές γλώσσες, επί των οποίων στηρίχτηκε και εξακολουθεί να στηρίζεται όλος ο ευρωπαϊκός πολιτισμός.
«Είναι υποχρέωση της κυβέρνησης ως μιας κυβέρνησης ελληνικής να διατηρήσει τον ενιαίο χαρακτήρα και την αδιάλειπτη συνέχεια της ελληνικής γλώσσας. Ο διαχωρισμός αρχαίων και νέων ελληνικών δεν πρέπει κανονικά να υφίσταται τόσο στο σχολείο και το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών ,όσο και στη νοοτροπία του σημερινού εκπαιδευτικού, μαθητή, γονιού» τονίζει ο κ. Φωκάς και καταλήγει ρωτώντας τον κ.Γαβρόγλου:
– Για ποιoν λόγο η κυβέρνηση προχωράει σε αυτές τις αποφάσεις στοχοποιώντας αποκλειστικά και μόνο μαθήματα των ανθρωπιστικών σπουδών;
– Ποια είναι η αιτία που οδηγεί την κυβέρνηση σε όλες αυτές τις αλλεπάλληλες συρρικνώσεις της ανθρωπιστικής παιδείας και συνεπώς του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού;