Ο γαστρονομικός τουρισμός «πουλάει»
Είναι μια τάση που στο εξωτερικό υιοθετείται όλο και από περισσότερους τουρίστες που αναζητούν τόπους, συνδυάζοντας διακοπές και γαστρονομία – οινοτουρισμό. Στην Ελλάδα, δειλά δειλά, ξεκινάει να αναπτύσσεται ο γαστρονομικός τουρισμός αναδεικνύοντας τις τοπικές γεύσεις και τα προϊόντα του εκάστοτε τόπου.
Μια τέτοια προσπάθεια πραγματοποιεί εδώ και τρία χρόνια η Χαλκιδική, και συγκεκριμένα, η περιοχή προ του Αθω, μέσα από το φεστιβάλ γαστρονομίας με την ονομασία «Mount Athos Area Kouzina».
«Ξεκινήσαμε πριν από τρία χρόνια, την πρώτη χρονιά το κάναμε μόνοι μας, τη δεύτερη είχε επισκέπτες από τη γύρω περιοχή, και πέρυσι, καταφέραμε να προσελκύσουμε τουρίστες και από τη Β. Ελλάδα αλλά και από Αυστρία και Γερμανία», αναφέρει στον «Α» η διευθύντρια του Οργανισμού Τουριστικής Ανάπτυξης Προ του Αθω, Μαρία Πάππα.
Σύμφωνα με την ίδια, οι παρουσιάσεις της μοναστηριακής κουζίνας, που έκαναν την περασμένη χρονιά, σε εστιατόρια της Αυστρίας και της Γερμανίας, σε τουλάχιστον 400 δημοσιογράφους απέδωσαν καρπούς.
«Κάνουμε στοχευμένη προβολή, όπως, για παράδειγμα, στην Ολυμπιάδα, προσκαλέσαμε ανθρώπους των media από Βέλγιο, Ολλανδία και Ιταλία», είπε στον «Α» η κ. Πάππα, γεγονός που προσείλκυσε τουρίστες από τις παραπάνω χώρες, επιμηκύνοντας παράλληλα και την τουριστική περίοδο στην περιοχή.
Όπως χαρακτηριστικά επισήμανε η κ. Πάππα, «η Ολυμπιάδα, φέτος, είχε τουρισμό μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου, ενώ αντίστοιχα και στην Αμμουλιανή που φέραμε Βρετανούς, έγιναν, ήδη, συμβόλαια με τουριστικά πρακτορεία, ενώ ο τουρισμός στο νησί αυξήθηκε, από 40 μέρες, σε 2,5 -3 μήνες».
Γαστρονομικές βραδιές
Το φεστιβάλ γαστρονομίας «Mount Athos Area Kouzina», που θα πραγματοποιηθεί για τέταρτη χρονιά, στην Προ του Αθω περιοχή Χαλκιδικής, από 15 Μαΐου μέχρι 15 Ιουνίου 2015, θα περιλαμβάνει 32 γαστρονομικές βραδιές.
Με επικεφαλής της διοργάνωσης την καταξιωμένη σεφ Ντίνα Νικολάου, καθώς και 18 τοπικούς σεφ, σε συνεργασία με πέντε Ευρωπαίους σεφ, θα αναδειχθούν τα τοπικά προϊόντα στη μαγειρική/ζαχαροπλαστική, παρουσιάζοντας γαστρονομικές τεχνικές, βασισμένες στις επιρροές εκείνες, που αποτελούν τους πέντε άξονες της διοργάνωσης: την αρχαιοελληνική κουζίνα, την ευλογία του αγιορείτικου κόλπου, τη μοναστηριακή κουζίνα, την κουζίνα των αλησμόνητων πατρίδων και τη μεσογειακή κουζίνα.
Στις παραπάνω δραστηριότητες θα λάβουν μέρος 22 τοπικές επιχειρήσεις, 3 επαγγελματικοί φορείς, 22 τοπικοί παραγωγοί και 9 τοπικοί σύλλογοι.
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι η τελευταία εβδομαδιαία θεματική ενότητα της διοργάνωσης είναι αφιερωμένη στην ιταλική κουζίνα και πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Ελληνοϊταλικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης. Η δε παρουσίαση του «Mount Athos Area Kouzina 2015» έγινε σήμερα, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης.
Γεύση από «άλλη» Ελλάδα
Ο γαστρονομικός τουρισμός είναι ένα είδος τουρισμού που παρουσιάζει μεγάλη εξάπλωση στο εξωτερικό, όχι όμως και στη χώρα μας. Παρατηρούμε ότι τα τελευταία χρόνια, σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, πραγματοποιούνται φεστιβάλ γαστρονομίας, ημερίδες, συνέδρια, εκδηλώσεις με στόχο την προώθηση της συγκεκριμένης μορφής τουρισμού.
«Οργανώνουμε είτε ολοήμερα είτε ημερήσια πακέτα που συνδυάζουν διακοπές και γαστρονομία», αναφέρει στον «Α» ο Λευτέρης Ελευθεριάδης, ιδιοκτήτης εταιρίας που, μεταξύ άλλων, ειδικεύεται στο γαστρονομικό και οινικό τουρισμό.
Σύμφωνα με τον κ. Ελευθεριάδη, οι τουρίστες που ενδιαφέρονται για γαστρονομικό τουρισμό είναι κυρίως από Αυστραλία, ΗΠΑ, Καναδά, Σκανδιναβία και λίγο Ρωσία, το δε προφίλ τους είναι ηλικίας 40 και άνω, και υψηλού εισοδήματος.
«Είναι κυρίως Έλληνες που ζουν χρόνια στο εξωτερικό και θέλουν να ”γευτούν” μιαν άλλη Ελλάδα», αναφέρει χαρακτηριστικά στον «Α» ο κ. Ελευθεριάδης επισημαίνοντας ότι οι περιοχές που έχουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι η Σαντορίνη, η Κρήτη, αλλά και η Θεσσαλονίκη και η Χαλκιδική.
Όσον αφορά το κόστος ενός επταήμερου γαστρονομικού πακέτου, «ξεκινάει από 2.500 ευρώ, συμπεριλαμβάνοντας τα πάντα, εκτός από το αεροπορικό εισιτήριο του συμμετέχοντος», λέει στον «Α» ο κ. Ελευθεριάδης.
ΝΤΕΠΥ ΧΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
agelioforos.gr