Ποιοτικός τουρισμός σημαίνει υποδομές και υψηλές υπηρεσίες

Οι επαγγελματίες του τουρισμού, οι έμποροι και κάτοικοι του δήμου Βόλβης, μία μερίδα αυτών τουλάχιστον, εκφράζουν το παράπονο, ότι η (κατακόρυφη) αύξηση του αριθμού των τουριστών στην περιοχή τα τελευταία έτη, δεν συμβαδίζει με την αύξηση στα έσοδά τους. Κατά την άποψη μας, βασική αιτία του «φαινομένου», είναι η μέχρι τώρα λανθασμένη στόχευση της στρατηγικής στον τουρισμό από τους τοπικούς φορείς και ιδιαίτερα τον Δήμο Βόλβης.

Σ’ αυτή την αρνητική κατάσταση που διαμορφώνεται, ο Δήμος, σε συνεργασία με τους φορείς του τουρισμού, πρέπει να επαναδιατυπώσει τη στρατηγική της τουριστικής πολιτικής του, η οποία θα στοχεύει, η τουριστική ανάπτυξη να επικεντρωθεί, όχι στη συνεχή αύξηση των κλινών, αλλά στη διασφάλιση και βελτίωση του τουριστικού προϊόντος, που θα εξασφαλίζει μεγάλες πληρότητες κάθε χρόνο στα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια της περιοχής.

Καταρχάς, το τουριστικό προϊόν του δήμου Βόλβης είναι έντονα εποχικό. Δηλαδή, στη διάρκεια μιας περιόδου μερικών μηνών, τριών-τεσσάρων, συγκεντρώνεται πολύ μεγάλος αριθμός επισκεπτών, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται προβλήματα με την καθαριότητα, το φυσικό περιβάλλον, κ.λπ. Επομένως, είναι ανάγκη να επιμηκυνθεί η τουριστική περίοδος και η επισκεψιμότητα να «απλωθεί» σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Το βέβαιο είναι ότι για να αναπτυχθεί ο τουρισμός σε ένα τόπο, είναι αναγκαίες οι υποδομές και πρωτίστως οι κλίνες. Για να υπάρξει ποιοτικός τουρισμός, δηλαδή επισκέπτες με υψηλά εισοδήματα που θα τονώσουν την τοπική οικονομία, πρέπει να δημιουργηθούν ποιοτικές κλίνες και συγκεκριμένα σύγχρονα καταλύματα τα οποία θα προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες διαμονής στους επισκέπτες.

Ακόμα και οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού, που θα βοηθήσουν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, απαιτούν υποδομές. Ο επισκέπτης που θα έρθει, για παράδειγμα, να κάνει πεζοπορία στα μονοπάτια, ή ορεινή ποδηλασία, χρειάζεται ένα κατάλυμα. Αν αυτό το κατάλυμα είναι υψηλού επιπέδου, θα προσελκύσει «ποιοτικότερους» τουρίστες.

Κοντολογίς, στον τουρισμό ισχύει το ίδιο με το εμπόριο και τον τομέα παροχής υπηρεσιών. Όσο πιο ποιοτικές υπηρεσίες προσφέρεις τόσο περισσότερους και καλούς πελάτες θα έχεις. Αν το προϊόν που εμπορεύεσαι είναι χαμηλής ποιότητας, ο πελάτης που θα το προτιμήσει είναι της χαμηλής εισοδηματικής κλίμακας. Ο δήμος Βόλβης χρειάζεται όλες τις «κατηγορίες» τουριστών, αλλά μπορεί να στοχεύσει και στους «ποιοτικούς» εφόσον υπάρχει η βούληση.

k-tipos.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

seventeen − three =

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.