Συνέντευξη Προέδρου ΔΕΥΑΒ – Ενότητα 1η: Οικονομικά

Διαβάζοντας τα διάφορα σχόλια και μηνύματα αναγνωστών ζητήσαμε από τον Πρόεδρο της ΔΕΥΑΒ κ. Χρήστο Γκολιδάκη να μας απαντήσει σε ερωτήματα που έχουν θέσει οι ίδιοι οι Δημότες, αλλά και εμείς, σε μία προσπάθεια να διαφωτίσουμε τα δρώμενα της Δημοτική Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης δήμου Βόλβης.
Επειδή η συνέντευξη είναι μακροσκελής την χωρίσαμε σε διαφορετικές ενότητες

Ενότητα 1η: Οικονομικά

ΕΡΩΤΗΣΗ: Η οικονομική κατάσταση στις περισσότερες Δημοτικές επιχειρήσεις είναι τραγική, είτε αυτό αφορά κακοδιαχείριση προηγούμενων ετών, είτε αδυναμία ορθολογιστικής διαχείρισης  λόγο ικανότητας. Εσείς στον Δήμο Βόλβης όταν αναλάβατε την Διοίκηση της ΔΕΥΑΒ , αντιμετωπίσατε προβλήματα?

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Με την εκκίνηση της θητείας μας ως νέο διοικητικό συμβούλιο της ΔΕΥΑ ΒΟΛΒΗΣ τον Σεπτέμβριο του 2019 ξεκινήσαμε να εντοπίζουμε και να ταξινομούμε τα προβλήματα  σε μεγάλα και πολύ μεγάλα , σημαντικά και πολύ σημαντικά.
Σίγουρα ένα από τα πρώτα και κορυφαία ζητήματα το οποίο βρήκαμε μπροστά μας ήτανε το οικονομικό, μέγα πρόβλημα! Πρόβλημα για το οποίο θα προτιμούσα να γίνει εκ νέου μια συνέντευξη – ενημέρωση για να έχω πλήρη στοιχεία ( μιας και γίνεται έλεγχος για την προηγούμενη χρήση ) και βέβαια να έχει τελειώσει αυτή η ιστορία με τα περιοριστικά μέτρα της πανδημίας .

Αυτό που είναι σίγουρο και μπορώ να σας το πω από τώρα με μεγάλη σιγουριά είναι ότι από την αρχή που αναλάβαμε είχαμε βάλει στόχο την μείωση των εξόδων και την σωστή διαχείριση των χρημάτων . Έτσι επενδύσαμε στην αναβάθμιση και στον εκσυγχρονισμό των ενεργοβόρων αντλιοστασίων κάνοντας τα σύγχρονα , αυτό το μέτρο  αρχίζει να αποδίδει και αποδίδει πολύ καλά . Πέρα την μείωση του κόστους ενέργειας ήρθαμε σε νέες συμφωνίες με συνεργάτες και προμηθευτές οι οποίες νέες συμφωνίες θα μας αποφέρουν και αυτές ένα σημαντικό κέρδος σε σχέση με την μείωση των εξόδων της επιχείρησης

ΕΡΩΤΗΣΗ: Η ΔΕΥΑΒ έχει προχωρήσει μέσα από την ιστοσελίδα της, αλλά και μέσω των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης σε έκκληση για την πληρωμή ανεξόφλητων λογαριασμών, σε δόσεις κλπ. υπάρχει ανταπόκριση?

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Οι ανείσπρακτες οφειλές είναι μια από τις μεγαλύτερες αιτίες αν όχι η μεγαλύτερη της κακής οικονομικής κατάστασης της ΔΕΥΑΒ . Από τον Μάρτιο που ξεκίνησε το πρόβλημα με την πανδημία και με τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας των πολιτών η οικονομική κατάσταση της ΔΕΥΑΒ επιδεινώθηκε, ο κόσμος δεν είχε συνηθίσει να πληρώνει ηλεκτρονικά και έτσι η ρευστότητά της ΔΕΥΑΒ κατέρρευσε. Τα μέτρα που πήραμε για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε αυτήν την κατάσταση ήταν πρώτον να καταστούν μη ληξιπρόθεσμοι όλοι οι λογαριασμοί που εκδόθηκαν από τον Φεβρουάριο μέχρι τον τρέχον Μάιο, μετά  για το ίδιο διάστημα δόθηκε  η δυνατότητα διακανονισμού των οφειλών προς την ΔΕΥΑΒ, επίσης σταματήσαμε το μέτρο της αναγκαστικής διακοπής της υδροδότησης προς τους οφειλέτες και τέλος  κάναμε νέες συνεργασίες προς διευκόλυνση του κοινού όπως είναι η συνεργασία μας με τα πρακτορεία του ΟΠΑΠ όπου μπορούν όλοι να πηγαίνουν και σε αυτά για να πληρώσουν τον λογαριασμό ύδρευσης και μάλιστα μπορούν να πηγαίνουν πρωί απόγευμα καθημερινές και Σαββατοκύριακα!

Όλα τα παραπάνω μέτρα τα κοινοποιήσαμε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στην νέα μας ανανεωμένη διαδικτυακή σελίδα,  αλλά και στείλαμε  επιστολές με τις οποίες ενημερώθηκαν οι συνδημότες  μας. Βέβαια όλα αυτά τα μέτρα δεν είχαν το επιθυμητό αποτέλεσμα λόγο του ότι ο κόσμος δεν έχει δουλειά , ζει με τα επιδόματα και προσπαθεί να επιβιώσει , αλλά και λόγο του ότι πολλοί  δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι οι παρεχόμενες υπηρεσίες από την ΔΕΥΑΒ δεν είναι αυτονόητες , αν δεν πληρώσεις δεν πληρώνει και η ΔΕΥΑΒ και αν δεν πληρώσει η ΔΕΥΑΒ δεν μπορεί να λειτουργεί , οπότε και εσύ που δεν πληρώνεις δεν μπορείς να έχεις ,όπως γίνεται και με την ΔΕΗ ,όπως γίνεται και με την κινητή τηλεφωνία ( αν και πολλοί  από αυτούς  θεωρούν ποιο σημαντικό το κινητό και το ίντερνετ  και μετα όλα τα άλλα ) .

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι αντίκτυπο έχει η μη πληρωμή του λογαριασμού στην ίδια την ΔΕΥΑΒ?

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:Η οικονομική κατάσταση της ΔΕΥΑΒ ήτανε κακή και τώρα με τα μέτρα περιορισμού έγινε πολύ κακή.  Η μη πληρωμή των λογαριασμών ύδρευσης σημαίνει ότι και η ΔΕΥΑΒ με την σειρά της δεν θα μπορέσει να πληρώσει την ΔΕΗ γιατί δεν έχει την ρευστότητα να πληρώσει την ΔΕΗ (όπως γίνεται τώρα). Αυτό εγκυμονεί τον κίνδυνο να μας κοπεί το ρεύμα στα αντλιοστάσια ύδρευσης και κατ’ επέκταση να μην υπάρχει η δυνατότητα άντλησης νερού  σε  όλους τους οικισμούς και σε όλους τους πολίτες και σε  αυτούς που πληρώνουν και σε αυτούς που δεν πληρώνουν. Η μη πληρωμή των λογαριασμών ύδρευσης σημαίνει ότι αποδέχεσαι να μην έχει ρευστότητα η ΔΕΥΑΒ το οποίο σημαίνει ότι δεν θα  μπορεί να προμηθευτεί χλώρια για να χλωριώνει σωστά τις υδατοδεξαμενες μας, οπότε να κινδυνεύουμε με διάφορες ιώσεις και όχι μόνο !

Η μη πληρωμή των λογαριασμών ύδρευσης σημαίνει παύση λειτουργίας της ΔΕΥΑΒ γιατί η ΔΕΥΑΒ είναι μια Δημοτική επιχείρηση ανταποδοτικού χαρακτήρα και δεν χρηματοδοτείται και ούτε δύναται να χρηματοδοτηθεί από τον Δήμο ή από το κράτος, οπότε αν δε πάρει δεν θα κάνει, αν δεν έχει δεν θα δώσει.

Υπάρχει πολύς κόσμος ο οποίος δεν έχει συνειδητοποιήσει ότι μπορεί ανά πάσα στιγμή να μην έχει νερό , υπάρχουν πολλοί οι οποίοι ναι μεν δυσκολεύονται οικονομικά αλλά όταν μπορούν  να πληρώσουν θεωρούν ότι πρώτα πρέπει να τακτοποιήσουν τον λογαριασμό της παροχής διαδικτύου – internet και μετα όλα τα άλλα ,ε δεν είναι έτσι ,προσέχουμε την χρήση του νερού για να έχουμε , πληρώνουμε για να έχουμε

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι θα κάνει η ΔΕΥΑΒ με τους μη συνεπείς καταναλωτές?

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η ΔΕΥΑΒ έχει αποφασίσει να αλλάξει τιμολογιακή πολιτική, έχουμε ζητήσει από εταιρία να κάνει έρευνα και να μας παρουσιάσει πρόταση – μελέτη για νέα βιώσιμη τιμολογιακή πολιτική .  Με την υπάρχουσα τιμολογιακή πολιτική η δυσμενή οικονομική  κατάσταση σε λίγο  θα είναι μη αναστρέψιμη. Υπάρχουν σημαντικές στρεβλώσεις οι οποίες πρέπει να αλλάξουν άμεσα, μια από αυτές η οποία θεωρώ ότι είναι και η σημαντικότερη είναι η μη ύπαρξη διαφορετικών τιμολογίων, άλλη τιμολόγηση για τον επαγγελματία που εκμεταλλεύεται το νερό μέσο της τουριστικής μονάδας του ή μέσο της κτηνοτροφικής μονάδας του και άλλη για  τον απλό κοσμάκη που το χρησιμοποιεί για οικιακή χρήση ( αυτό έως τώρα δεν υπήρχε ) . Επίσης  η ΔΕΥΑΒ έχει αποφασίσει να μην ανεχτεί άλλο τους κακοπληρωτές και μακροχρόνια οφειλέτες στέλνοντας τις οφειλές τους στις αρμόδιες ΔΟΥ ούτως ώστε να εισπραχθούν τα ποσά που οφείλονται και να  αποδοθούν .          Έχουμε σκεφτεί να προβούμε σε εξίσου σημαντικές κινήσεις για τους καλοπληρωτές οι οποίοι πλέον με την νέα τιμολογιακή πολιτική όταν θα πληρώνουν τους λογαριασμούς ύδρευσης εντός της διορίας θα μπορούν να έχουν ένα σημαντικό μπόνους έκπτωσης επι των κυβικών κατανάλωσης.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Υπάρχει μέριμνα και φροντίδα για τις ειδικές ομάδες, όπως οι πολύτεκνοι, άνεργοι, υπερήλικες, μονογονεϊκές οικογένειες?

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Στο υπάρχον τιμολόγιο της ΔΕΥΑΒ υπάρχουν εκπτώσεις για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες αλλά πέρα από τα υπάρχον με  την νέα τιμολογιακή πολιτική που ετοιμάζουμε θα μπορέσουμε να βοηθήσουμε και άλλες κατηγορίες συνανθρώπων μας οι οποίοι δεν έχουν συμπεριληφθεί στο υπάρχον κοινωνικό τιμολόγιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

2 × two =

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.