Θέλει κανείς τον τουρισμό της αρπαχτής;

tourismos2Αν δεν επενδύσει η Ελλάδα στο βαρύ πυροβολικό της, τώρα που ο τουρισμός βρίσκεται σε ανοδική πορεία, τότε θα χαθεί μια μεγάλη ευκαιρία. Ο ελληνικός τουρισμός κάνει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Η χώρα «βουλιάζει» από ξένους τουρίστες και οι κυριότεροι τουριστικοί προορισμοί ζουν πρωτόγνωρες στιγμές. Και όπως όλα δείχνουν ο τουριστικός κλάδος είναι αυτός που μπορεί να πάρει από το χέρι το σύνολο της οικονομίας και να την οδηγήσει μακριά από την κρίση.

Το τουριστικό συνάλλαγμα αυξάνεται, οι ξένοι δείχνουν να εμπιστεύονται τη χώρα μας, οι τιμές σε αρκετές περιπτώσεις έχουν εξορθολογιστεί και γενικότερα όλοι αντιλαμβάνονται ότι η μεγάλη επένδυση της χώρας, το μέλλον της, ανήκει στον τουρισμό. Όλοι ή μήπως υπάρχει ακόμη αυτή η ελληνική κουτοπονηριά που βρίσκεται σε όλες τις εκφάνσεις της κοινωνικής, πολιτικής και οικονομικής ζωής; Αν κάποιος είχε την τύχη να πάει φέτος διακοπές, Έλληνας εννοούμε, θα διαπίστωνε κατ’ αρχάς ότι ακόμη και οι δημοφιλείς προορισμοί αντιμετωπίζουν τους ιθαγενείς πολίτες περίπου ως… εξωγήινους.

Κατ’ αρχάς οι τιμές των δωματίων σε όλα ανεξαιρέτως τα ξενοδοχεία είναι έως και δύο φορές ακριβότερα για τους Ελληνες από ότι για τους ξένους. «Μα κλείνουν πακέτα από τον Φεβρουάριο, να μην τους κάνουμε καλύτερες τιμές;», υποστηρίζουν οι ξενοδόχοι. Πράγματι, όχι όμως για το ίδιο δωμάτιο να πληρώνει κανείς διπλάσια τιμή. Μπορεί οι Ελληνες να μην κανονίζουν νωρίς τις διακοπές τους, αλλά δεν μπορεί να αντιμετωπίζονται ως… κροίσοι που σκορπούν χρήματα. Ειδικά αυτή την περίοδο που η φράση «Ελληνας τουρίστας» μοιάζει με ανέκδοτο.

Επίσης, δεν μπορεί στην Ελλάδα του 2014 να εφαρμόζονται πρακτικές της δεκαετίας του ’70. Δεν μπορεί δηλαδή να θέλει η χώρα να υποστηρίξει το μεγαλύτερο project στην ιστορία της με… rooms to let και με τουρισμό της αρπαχτής. Παλιά κτίρια, κακοσυντηρημένα, μηδενικές υποδομές, καθαριότητα κατά το δοκούν, συμπεριφορά… χιλίων Καρδιναλίων όχι μόνο σε Ελληνες αλλά και σε ξένους που έρχονται από τα πέρατα της Γης. Γερμανός ζήτησε το αυτονόητο. Δωρεάν ίντερνετ στο ξενοδοχείο που μένει και τον κοίταζαν έκπληκτοι γιατί ζητούσε μια τέτοια υπηρεσία.

Πολλοί ιδιοκτήτες μικρών κατά κύριο λόγο καταλυμάτων λειτουργούν με λογική περασμένων δεκαετιών, όπου η μόνη τους υποχρέωση ήταν να αλλάζουν πετσέτες και σεντόνια κάθε… τρεις ημέρες. Αν δεν επενδύσουν στο προϊόν που πουλάνε, είναι θέμα χρόνου να τους πετάξει έξω η αγορά. Η Ελλάδα είναι το καλύτερο «οικόπεδο» του κόσμου και όλοι θέλουν να την επισκεφτούν. Ομοίως και οι ντόπιοι θέλουν να κάνουν τις διακοπές τους στα πανέμορφα μέρη της χώρας. Όμως, κανείς δεν αποκλείει να έρθει και πάλι η ημέρα που οι τουριστικοί φορείς θα αρχίσουν να «κλαίνε τα περασμένα μεγαλεία» και να αναρωτιούνται γιατί οι τουρίστες προτιμούν άλλες αγορές.

Αν δεν επενδύσει η Ελλάδα στο βαρύ πυροβολικό της, τώρα που ο τουρισμός βρίσκεται σε ανοδική πορεία, τότε θα χαθεί μια μεγάλη ευκαιρία. Επενδύσεις που πρέπει να κάνει όχι μόνο το Δημόσιο αλλά κυρίως οι ιδιωτικοί φορείς του τουρισμού. Από τους μικρότερους μέχρι τους μεγαλύτερους ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και καταλυμάτων, οι οποίοι πρέπει να συντηρήσουν τον μύθο της καλής φιλοξενίας, με ικανοποιητικές υποδομές, σε καλές τιμές.

Αν επικρατήσει η λογική της αρπαχτής και της εκμετάλλευσης του τουριστικού ρεύματος που βρίσκεται σε άνοδο, τότε η ζημιά θα είναι μεγάλη. Θέλει κανείς σοβαρός πολίτης τον τουρισμό της αρπαχτής;

Βασίλης Σ. Κανέλλης

http://www.imerisia.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

1 × one =

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.