Το στοίχημα των open malls στον δήμο Βόλβης

Εγκρίθηκε η χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ Ανοιχτού Κέντρου Εμπορίου στον Σταυρό

Στον σχετικό πίνακα που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης για όλη τη χώρα, σε ό,τι αφορά τη Θεσσαλονίκη, εγκρίθηκε η χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ πέντε Open Malls, με πόρους 1,7-1,8 εκατ. ευρώ έκαστο, και συγκεκριμένα: στη Δημητρίου Γούναρη (στο κέντρο, στην περιοχή της πλατείας Ναυαρίνου), στο Καπάνι, στην Καλαμαριά, στη Θέρμη και στον δήμο Βόλβης, ενώ πρώτος επιλαχών της λίστας είναι ο δήμος Θερμαϊκού.

Ο στόχος της ανάπτυξης των Ανοιχτών Κέντρων Εμπορίου είναι η ουσιαστική ενίσχυση των τοπικών αγορών και οικονομιών, με συνδυαστικές δράσεις που έχουν στην αιχμή τους τις νέες τεχνολογίες και στοχεύουν στην ανάδειξη των επιλεγμένων περιοχών ως ελκυστικών προορισμών για κατοίκους και επισκέπτες. Όπως εξηγεί στη «Ν» ο Αθανάσιος Κουλουτμπάνης,  αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, το οποίο συμμετέχει ως εταίρος στα project της Καλαμαριάς και της Βόλβης, τα πλεονεκτήματα του νέου προγράμματος είναι αφενός η καταλυτική εμπλοκή των δήμων, που θα υλοποιήσουν μικρότερες ή μεγαλύτερες αναπλάσεις, και αφετέρου η πρόβλεψη για παρεμβάσεις αισθητικής αναβάθμισης στα ίδια τα καταστήματα (δαπάνης περί τα 2.000 ευρώ ανά επιχείρηση). «Το προηγούμενο πρόγραμμα προέβλεπε αποσπασματικές δράσεις που, όσο καινοτόμες κι ήταν, χάνονταν λόγω της έλλειψης κεντρικού σχεδιασμού και κονδυλίων. Αυτή τη φορά προβλέπονται συγκεκριμένες παρεμβάσεις που μπορούν να μεταμορφώσουν πλατείες και δρόμους, δίνοντας πραγματική πνοή στις τοπικές οικονομίες. Η λέξη “κλειδί” είναι η προσβασιμότητα».

Ενδεικτικά, ανά περίπτωση, προβλέπονται τεχνικά έργα  (όπως διαπλατύνσεις και αντικαταστάσεις πεζοδρομίων), φυτεύσεις πρασίνου, έξυπνες – φωτιζόμενες διαβάσεις, έξυπνα συστήματα ποτισμού, ψηφιακές σημάνσεις για τη διαδραστική πληροφόρηση κατοίκων και επισκεπτών, έξυπνα παγκάκια, έξυπνη διαχείριση οδοφωτισμού, τηλεχειρισμό δημοσίων υποδομών και δικτύων (πλατφόρμα «έξυπνης» πόλης) υπογειοποίηση κάδων, εκδηλώσεις, αισθητικές παρεμβάσεις στις προσόψεις καταστημάτων κ.ά.

Στον δήμο Βόλβης η δράση ύψους 1,8 εκατ. ευρώ θα υλοποιηθεί στον Σταυρό σε συνεργασία με το ΕΕΘ και με βασικό στόχο την περαιτέρω ανάδειξη, μέσω της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών, του τουριστικού χαρακτήρα της περιοχής, που έχει ως πλεονέκτημα ότι αποτελεί πέρασμα για το Άγιον Όρος αλλά πλέον φιλοδοξεί να αρχίζει να κερδίζει όσο το δυνατόν περισσότερες διανυκτερεύσεις από τους επισκέπτες της Αθωνικής Πολιτείας.

Πηγή: naftemporiki.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

three × three =

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.