Αρχίζει τη Δευτέρα η μεταφορά των μαθητών

metafora-sigentrosi“Πράσινο φως” για να αρχίσει τη Δευτέρα -εκτός απροόπτου- το μεγαλύτερο μέρος των δρομολογίων μεταφοράς περίπου 12.000 μαθητών σε δημόσια σχολεία του νομού Θεσσαλονίκης δόθηκε χθες, ύστερα από σχεδόν έναν μήνα ταλαιπωρίας για παιδιά και γονείς.

Από νωρίς χθες το πρωί στον αύλειο χώρο της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας είχαν συγκεντρωθεί γονείς και μαθητές κρατώντας πανό και φωνάζοντας συνθήματα, ενώ μέσα στο κτίριο ήταν σε εξέλιξη διαπραγμάτευση με τους λεωφορειούχους και συνάντηση εκπροσώπων γονέων με τον περιφερειάρχη Απ. Τζιτζικώστα και τον αντιπεριφερειάρχη Φάνη Παππά.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, τη Δευτέρα αρχίζει το μεγαλύτερο μέρος των δρομολογίων, ενώ το σύνολο των μεταφερόμενων μαθητών θα αρχίσει να εξυπηρετείται από τις 10 Οκτωβρίου. Η αρχή θα γίνει με τα υπάρχοντα δρομολόγια, όσα δηλαδή σχεδιάστηκαν με βάση τα στοιχεία του Ιουλίου, που είναι και τα περισσότερα, ενώ θα ακολουθήσουν όσα προέκυψαν ύστερα από τα νέα δεδομένα των εγγραφών και μετεγγραφών μαθητών σε σχολεία.

ΤΑ ΚΛΕΙΔΙΑ
Το πρώτο “κλειδί” που έδωσε τη λύση ήταν η συμφωνία των υπουργείων Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης που είχε προηγηθεί, ώστε να εκδοθούν τα εντάλματα για την αποπληρωμή των οφειλόμενων του 2012 και του 2013 στους λεωφορειούχους.
Το δεύτερο “κλειδί” βρίσκεται στην αλλαγή του μαθηματικού τύπου με τους συντελεστές που καθορίζουν το ποσοστό κέρδους των λεωφορειούχων. “Το πρόβλημα αυτό δεν υφίσταται πλέον”, δήλωσε ο περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας. Ο μαθηματικός… γρίφος φαίνεται ότι βρίσκει τη λύση του με την εισαγωγή ακόμη ενός συντελεστή, ο οποίος διπλασιάζει το κατώτατο ποσό πληρωμής της ελάχιστης χιλιομετρικής απόστασης των “άγονων δρομολογίων” από τα 20 με 25 ευρώ στα 40 με 50.

ΟΙ ΓΚΡΙΖΕΣ ΖΩΝΕΣ
Στην “γκρίζα ζώνη” της συμφωνίας βρίσκεται το ζήτημα των συνοδών σε παιδιά πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, κάτι που το έθεσαν έντονα οι γονείς, γνωρίζοντας αφενός ότι κανείς οδηγός δεν αναλαμβάνει την ευθύνη της μεταφοράς μικρών μαθητών εάν δεν υπάρχει συνοδός αφετέρου ότι, αν και η ύπαρξη συνοδών προβλέπεται στις συμφωνίες, στην πράξη πολλές φορές το κόστος το αναλαμβάνουν οι γονείς.
Το άλλο σημείο της “γκρίζας ζώνης” αφορά τη διάρκεια της συμφωνίας μεταφοράς των μαθητών. Ο πρόχειρος διαγωνισμός λήγει στα τέλη Φεβρουαρίου, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη διεθνής διαγωνισμός, ο οποίος -εάν δεν κηρυχθεί άκαρπος- θα έχει διετή διάρκεια, επιλύοντας ένα μακροχρόνιο πρόβλημα, σπάζοντας την “παράδοση” των πρόχειρων διαγωνισμών.

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ Ερώτηση για τον ΟΑΣΘ
Το θέμα της δωρεάν μεταφοράς μαθητών από τον ΟΑΣΘ βάζει στην ατζέντα της επικείμενης συνεδρίασης του περιφερειακού συμβουλίου η παράταξη της Ριζοσπαστικής Αριστερής Ενότητας με ερώτηση που κατέθεσε προχθές. Όπως αναφέρεται στο κείμενο της ερώτησης, ο ΟΑΣΘ υποχρεώνει μαθητές να αγοράζουν εισιτήρια με αποτέλεσμα το κόστος της μεταφοράς τους στο σχολείο να μετακυλίεται στις οικογένειές τους, παρότι σε κοινή υπουργική απόφαση του 2013 ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αναφέρεται ρητά ανάμεσα στους φορείς δημόσιας συγκοινωνίας, που είναι υποχρεωμένοι να μεταφέρουν δωρεάν μαθητές με την έκδοση πάσο από την περιφέρεια.

Του Κωστή Κεκελιάδη

makthes.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

3 × two =

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.