Ο ελληνικός τουρισμός μπορεί να αυξηθεί θεαματικά, αξιοποιώντας το διαδίκτυο
Άμεσο αντίκτυπο στην ελληνική οικονομία με τη δημιουργία 176.000 θέσεων εργασίας, με αύξηση του μεριδίου της χώρας σε ξένες αγορές τουριστών αλλά και με την ανάπτυξη μεγαλύτερου ενδιαφέροντος για τους ελληνικούς προορισμούς μπορεί να προσφέρει η εφαρμογή καλύτερων πρακτικών στο διαδίκτυο από τις επιχειρήσεις, με βασικό όπλο τον πολιτιστικό τουρισμό. Μονόδρομος για την επίτευξη των στόχων αυτών είναι η χρήση του διαδικτύου από τις ελληνικές ταξιδιωτικές επιχειρήσεις σύμφωνα με τις ανάγκες της ζήτησης, καθώς η παρουσία στο διαδίκτυο συνδέεται με την ανάπτυξη της ζήτησης.
Αυτό είναι ένα από τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξε έρευνα της Oxford Economics σε σχέση με τον αντίκτυπο του online περιεχομένου στον ευρωπαϊκό τουρισμό, που παρουσίασε ο διευθυντής του οργανισμού, κ. David Goodger, σε εκδήλωση της Google και του ΣΕΤΕ που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα.
Όπως επισήμανε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Ρέτσος, ανοίγοντας την εκδήλωση, οι μεγάλες τουριστικές εταιρείες έχουν αντιληφθεί τη δύναμη του διαδικτύου ωστόσο πολλά απομένει να γίνουν σε επίπεδο μεσαίων και μικρών επιχειρήσεων σε αυτή την κατεύθυνση. Αναφέρθηκε στη δυναμική της Marketing Greece, η οποία, όπως είπε, έχει εκμεταλλευθεί όλα τα ψηφιακά εργαλεία που υπάρχουν, δημιουργώντας μια νέα, μοντέρνα και ολοκληρωμένη εικόνα για τον ελληνικό τουρισμό, τόσο σε επίπεδο marketing προορισμών, όσο και σε επίπεδο επικοινωνίας και προώθησης τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών.
“Σε επίπεδο σχεδιασμού ταξιδιού, κράτησης μεταφορικού μέσου και διανυκτέρευσης, κατάταξης καταλυμάτων και εστιατορίων, διερεύνησης των δραστηριοτήτων που προσφέρει ο κάθε προορισμός, το διαδίκτυο έχει καταστεί βασικό κανάλι ενημέρωσης για τους ταξιδιώτες”, δήλωσε. Επανέλαβε δε τη θέση του ΣΕΤΕ ότι, με αιχμή του δόρατος τη γαστρονομία και την πολιτιστική κληρονομία μας, μπορούμε να προσφέρουμε ένα ολοκληρωμένο και μοναδικό τουριστικό προϊόν που όμοιό του δύσκολα μπορεί να δημιουργηθεί.
Όπως ανέφερε η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Marketing Greece, κ. Ιωάννα Δρέττα: «Το διαδίκτυο έχει, πλέον, καταστεί βασικό κανάλι ενημέρωσης και σχεδιασμού ταξιδιωτικών εμπειριών. Το περιθώριο βελτίωσης για τη χώρα μας σε αυτό το πεδίο, είναι, ακόμα, πολύ μεγάλο και πρέπει να το εκμεταλλευτούμε για να καταφέρουμε να μείνουμε σταθεροί στους στόχους μας για την περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού. O ΣΕΤΕ, μέσω της Marketing Greece, στοχεύει από τη μια πλευρά να αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες που προσφέρει το διαδίκτυο για την προώθηση του ελληνικού τουρισμού και από την άλλη να υποστηρίξει τις τουριστικές επιχειρήσεις προς αυτή τη κατεύθυνση».
Ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, κ. Κωνσταντίνος Τσέγας, αναφέρθηκε από την πλευρά του στους στόχους της ψηφιακής πολιτικής του Υπουργείου Τουρισμού που υλοποιεί ο Οργανισμός, ανάμεσα στους οποίους είναι η προώθηση καινοτόμων πρακτικών, η ψηφιακή κατεύθυνση στην τουριστική εκπαίδευση, η αξιολόγηση στοιχείων για τον τουρισμό στο διαδίκτυο, η εφαρμογή νέων ψηφιακών πυλων στη νέα στρατηγική πολιτική και η εξυπηρέτηση των τουριστών πριν και καθόλη τη διάρκεια του ταξιδίου στην Ελλάδα.
Ο Public Policy Manager της Google σε Ελλάδα και Ιταλία, κ. Diego Ciulli, είπε οτι με 5 δισ. χρήστες του διαδικτύου μέχρι το 2020, ο κόσμος θα αναζητεί όλο και περισσότερους τρόπους να ταξιδέψει στον κόσμο. Το διαδίκτυο προσφέρει τη δυνατότητα στους χρήστες του να αναζητούν όλο και περισσότερους προορισμούς και στις επιχειρήσεις να προσεγγίζουν τις καλύτερες δυνατές επιδόσεις τους σε αυτό. Η Google, είπε, μπορεί να συμβάλλει σε αυτή την ομαδική προσπάθεια, είτε με την εκπαίδευση (Grow Greek Tourism Online) είτε με τη βασική δραστηριότητά της που είναι οι διαδικτυακές αναζητήσεις.
Σύμφωνα με τον κ. Goodger, τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν ότι ενώ την τελευταία 4ετία καταγράφεται αυξητική πορεία, υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης με πιο αποτελεσματική διείσδυση των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων στο διαδίκτυο. Ήδη, το 56% των τουριστικών εσόδων στις χώρες της ΕΕ προέρχεται πλέον από online κρατήσεις, ποσοστό που έχει αυξηθεί κατά 13% από το 2012.
Ενδεικτικά, το μερίδιο των online ταξιδιωτικών κρατήσεων για Ελλάδα το 2016 ανήλθε σε 17% (υπολείπεται σημαντικά σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της έρευνας) έναντι 7% το 2012, ενώ, το ίδιο διάστημα, καταγράφεται αύξηση της απασχόλησης κατά 12% οφειλόμενη στη διαδικτυακή παρουσία. Παράλληλα, υπήρξε αύξηση αφίξεων οφειλόμενη στις αγορές εισερχόμενου τουρισμού (12%), στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας τιμών (28%) και σε άλλες αλλαγές μερίδων αγοράς (10%). Παράλληλα, η ανάπτυξη της απασχόλησης που καταγράφεται την ίδια τετραετία από την αύξηση της online παρουσίας μεταφράζεται σε 5% περίπου.
Ο πολιτισμός συγκεντρώνει εξαιρετικά μεγάλο ενδιαφέρον στις διαδικτυακές αναζητήσεις στην Ελλάδα, αφού το 35% των αναζητήσεων από τουρίστες, σχετίζονται με τον πολιτισμό της, με το μεγαλύτερο τμήμα τους να αφορά ιστορικά μνημεία και κτίρια.
Ανάμεσα στους 6 ευρωπαϊκούς προορισμούς που μελετήθηκαν (Ελλάδα, Κύπρος, Μάλτα, Κροατία, Ιταλία και Ισπανία), το 55% των αναζητήσεων στο διαδίκτυο από τουρίστες αφορά ταξίδια και τουρισμό ενώ ένα 24%, δηλαδή το ένα τέταρτο, αφορούν τον πολιτισμό (ιστορικά μνημεία, μουσεία, τέχνες και μουσική).
Η αγορά ταξιδιωτών των ΗΠΑ παρουσιάζει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για πολιτιστικό τουρισμό στην Ελλάδα ανάμεσα στις βασικές αγορές εισερχόμενου τουρισμού στη χώρα, σύμφωνα με την έρευνα, με ποσοστό 56% στο σύνολο των ταξιδιωτικών αναζητήσεων, και ακολουθούν η Ολλανδία (36%), το Ην. Βασίλειο (34%), η Ιταλία (28%) και η Ρωσία, η Γαλλία και η Γερμανία (από 24% καθεμία).
Στο χάρτη του ποσοστού νοικοκυριών που κάνουν κράτηση φιλοξενίας στο διαδίκτυο σε συνάρητηση με το μερίδιο εισόδων στις επιχειρήσεις φιλοξενίας και εστίασης από το διαδίκτυο, η Ελλάδα έχει πολύ δρόμο ακόμα σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη.
Ζήτηση για online κρατήσεις από τις μεγάλες αγορές
Οι ευρωπαίοι οργανώνουν όλο και περισσότερο τις διακοπές τους μέσω του διαδικτύου την ώρα που παραμένει ένα ποσοστό δυσπιστίας για το διαδίκτυο. Οι μεγαλύτερες δυνατότητες ανάπτυξης των πωλήσεων για ταξιδιωτικές κρατήσεις online στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές εξερχόμενου τουρισμού, καταγράφονται στο Ην. Βασίλειο, τη Γαλλία και τη Γερμανία. Ενώ ο μέσος όρος των μεγάλων αγορών ως προς τη ικανότητά τους να οργανώνουν τα ταξίδια τους online είναι στο 65%, το μερίδιο των ταξιδίων στην Ελλάδα που οργανώνονται ανέρχεται μόλις στο 20%.
tornosnews.gr