Τα e-παράπονά σας στον κ. Δήμαρxo
Εκτός από τη μείωση των συντάξεων, την επίσκεψη στον γιατρό και το πόσο καλύτερος ήταν ο κόσμος παλιά, εδώ και ενάμιση μήνα, ένα νέο θέμα απασχολεί τους ηλικιωμένους του δήμου Βάρης – Βούλας- Βουλιαγμένης: Ο εντοπισμός των προβλημάτων της πόλης και η ενημέρωση του δήμου μέσω μηνύματος. «Η νέα ηλεκτρονική εφαρμογή (app) για την αναφορά από τους πολίτες προβλημάτων στην πόλη, έχει γίνει The top of the town στα ΚΑΠΗ του δήμου. Πολλοί ηλικιωμένοι έχουν προμηθευτεί smartphone για να μπορούν να στέλνουν μηνύματα» λέει στην «Κ» ο δήμαρχος της πόλης Γρηγόρης Κωνσταντέλλος.
Εδώ και ενάμιση μήνα ο δήμος έχει θέσει σε εφαρμογή το novoville, ένα ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής και παρακολούθησης ζητημάτων δημοσίου ενδιαφέροντος και αιτημάτων των πολιτών. Οι κάτοικοι αλλά και όσοι είναι απλώς επισκέπτες ή εργαζόμενοι στην περιοχή, μπορούν μέσω της συγκεκριμένης εφαρμογής, σε δευτερόλεπτα, να ενημερώσουν τον δήμο για κάποιο πρόβλημα, όπως σπασμένη λάμπα, λακκούβα, σκουπίδια, ογκώδη αντικείμενα, διαρροή. Ακολουθώντας πέντε απλά ηλεκτρονικά βήματα, στέλνουν φωτογραφία και ακριβή θέση του ζητήματος και εφόσον το επιθυμούν μικρό κείμενο περιγραφής. Από την πλευρά του ο δήμος, για την ακρίβεια ο εντεταλμένος υπάλληλος, προωθεί το μήνυμα στην αρμόδια υπηρεσία η οποία στη συνέχεια αναλαμβάνει την επίλυση του θέματος. Ο πολίτης ενημερώνεται για την πορεία του προβλήματος που ανέφερε. Ταυτόχρονα οποιοσδήποτε μπορεί να μπει στον ειδικό χάρτη του δήμου και να πληροφορηθεί για τα προβλήματα που έχουν αναφερθεί και το στάδιο επίλυσης στο οποίο βρίσκονται. Το σημείο π.χ. που δεν έχει λάμπα θα φαίνεται στον χάρτη κόκκινο έως ότου ενημερωθεί η αρμόδια υπηρεσία, οπότε θα γίνει πορτοκαλί, ενώ όταν η λάμπα αντικατασταθεί, το σημείο γίνεται πράσινο.
Ο χάρτης του δήμου Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης έχει ελάχιστα κόκκινα σήματα. Ο κ. Κωνσταντέλλος αναφέρει ότι μέσα σε λιγότερο από δύο μήνες έχουν αναφερθεί και αντιμετωπιστεί περισσότερα από 2.000 προβλήματα. Ο μέσος χρόνος αντιμετώπισης των προβλημάτων από τον δήμο (εφόσον υπάρχουν οι αναγκαίες προμήθειες, γιατί π.χ. όλοι οι δήμοι της Αττικής έχουν έλλειψη λαμπών λόγω προβλήματος στους διαγωνισμούς) είναι εντός 48ωρου.
«Το βασικό δεν είναι να γίνει η αναφορά από τους πολίτες, αλλά η διαχείριση μετά. Να ενημερωθεί γρήγορα το κατάλληλο τμήμα και να ασχοληθούν οι υπηρεσίες άμεσα. Στον δήμο μας οι κεντρικοί διαχειριστές του συστήματος (σ.σ. υπάλληλοι του δήμου που εκπαιδεύτηκαν σχετικά) κάθε πρωί από τις 6.45 -7.30 διανέμουν τα μηνύματα στις αρμόδιες υπηρεσίες. Οι υπάλληλοι αφιερώνουν ημερησίως το 25% του χρόνου τους για να ασχοληθούν με την επίλυση των προβλημάτων που προκύπτουν» εξηγεί ο κ. Κωνσταντέλλος.
Η συγκεκριμένη εφαρμογή τον έφερε πιο κοντά στους πολίτες κάθε ηλικίας. Οι άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας που λατρεύουν να αναδεικνύουν τα προβλήματα της γειτονιάς και ενθουσιάζονται όταν όσα λένε πιάνουν τόπο, έχουν δείξει μεγάλο ενδιαφέρον. Αλλά και οι έφηβοι έχουν μπει στο παιχνίδι αναφοράς προβλημάτων. Στον κόσμο της αναφοράς των κακώς κειμένων του δημόσιου χώρου μπορεί να μπει όποιος θελήσει (www.novoville.gr) αλλά βέβαια για να πιάσει τόπο η αναφορά, πρέπει και ο δήμος από την άλλη πλευρά να έχει εγκαταστήσει το σύστημα.
Εως τώρα οκτώ δήμοι στην Ελλάδα (Συκεών Θεσσαλονίκης, Καρπενησίου, Αλίμου κ.ά.) εφαρμόζουν το novoville, μια εφαρμογή που σκέφτηκαν οι Ηρακλής Μπουραντάς και Φώτης Ταλαντζής πριν από δύο χρόνια. «Τότε τηλεφωνήσαμε σε ένα δήμο για να αναφέρουμε ένα πρόβλημα και για ένα μισάωρο μας παρέπεμπαν από τηλέφωνο σε τηλέφωνο και από υπάλληλο σε υπάλληλο. Τελικά δεν καταφέραμε να βγάλουμε άκρη». Το novoville αλλάζει τη σχέση πολίτη – δήμου δραστικά αλλά παρέχει και άλλες πολύτιμες δυνατότητες. «Μπορεί π.χ. να συλλέξει κάποιος στατιστικά στοιχεία για τα προβλήματα της πόλης, ή να αξιολογήσει την αποτελεσματικότητα μιας υπηρεσίας» λέει ο κ. Μπουραντάς που ήδη έχει ξεκινήσει την εφαρμογή της… εφαρμογής και σε δήμους του εξωτερικού.
kathimerini.gr