Και στον δήμο Βόλβης το πρόγραμμα “Παροχή υπηρεσιών αυτόνομης διαβίωσης και ασφαλούς γήρανσης ηλικιωμένων” (Φωτο)

Στους Δημάρχους και σε εκπροσώπους φορέων της Θεσσαλονίκης παρουσιάστηκε στις 10 Ιανουαρίου 2020 το έργο «Παροχή Υπηρεσιών Αυτόνομης Διαβίωσης και Ασφαλούς Γήρανσης των Ηλικιωμένων», που πρώτη στην Ελλάδα υλοποιεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και από το οποίο θα ωφεληθούν περίπου 3.000 άτομα της τρίτης ηλικίας σε όλη την Κεντρική Μακεδονία. Η επιλέξιμη δημόσια δαπάνη ανέρχεται σε 4.000.000,00 €.
Εκπρόσωπος στην εκδήλωση από τον δήμο Βόλβης ήταν η Δημοτική Σύμβουλος και Αντιπρόεδρος του Οργανισμού Κοινωνικής Προστασίας Αλληλεγγύης και Παιδείας (ΟΚΠΑΠ) κ. Στέλλα Σ. Σαλέπη καθώς το πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί και στον Δήμο Βόλβης.

ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ Η ΔΡΑΣΗ

Η δράση έχει σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας ζωής ηλικιωμένων, την υποβοήθηση της μοναχικής διαβίωσης τους και την ασφαλή τους γήρανση. Αφορά κυρίως άτομα που ζουν μόνα ή / και σε χρόνια πάσχοντες (κατάθλιψη, αστάθεια, κινητικά προβλήματα, διαβήτης, Alzheimer, καρδιολογικά προβλήματα, αναπνευστικά προβλήματα, κ.ά.) που βρίσκονται σε συνθήκες ένδειας. Η υπηρεσία είναι πλήρως εναρμονισμένη με τον κοινωνικό ρόλο και τις αρμοδιότητες της Περιφέρειας εξυπηρετώντας την κοινωνική ανάγκη για τη στήριξη και ένταξη της ευάλωτης ομάδας ηλικιωμένων που διαθέτουν τα παραπάνω χαρακτηριστικά

Η υπηρεσία προς τους ηλικιωμένους θα περιλαμβάνει:

-Τη λειτουργία Κέντρου 24ης παρακολούθησης και τηλεφωνικής υποστήριξης ωφελούμενων, και

-Την παρακολούθηση και τηλεειδοποίηση των ηλικιωμένων μέσω ειδικών συσκευών.

Αναλυτικότερα:

Λειτουργία κέντρου 24ωρης παρακολούθησης και τηλεφωνικής υποστήριξης ωφελούμενων: Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αποκτώντας με τη μορφή υπηρεσίας για 3 έτη τις απαραίτητες υποδομές (χώρος λειτουργίας, τηλεφωνικό κέντρο, τηλεπικοινωνιακές και πληροφορικές υποδομές), και ανθρώπινους πόρους για τη παροχή της υπηρεσίας 24ης παρακολούθησης, αποκτά ένα πρότυπο Κέντρο Διαχείρισης κλήσεων με κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό, που έχει άμεση πρόσβαση στο αρχείο κάθε ηλικιωμένου και αποτελείται από κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους κ.λπ. και ανταποκρίνεται άμεσα σε οποιαδήποτε ανάγκη ή επιθυμία του ηλικιωμένου.

Ακόμα και αν ο ηλικιωμένος δεν είναι σε θέση να απαντήσει η 24ωρη υπηρεσία στέλνει αμέσως βοήθεια, κάποιο γείτονα, μέλος της οικογένειάς του, ασθενοφόρο, την Άμεση Δράση, την Πυροσβεστική.

Υπηρεσία συνεχούς κατ’ οίκον παρακολούθησης και τηλεειδοποίησης μέσω ειδικών συσκευών: Η υπηρεσία περιλαμβάνει την 24ώρη παρακολούθηση των ηλικιωμένων μέσω των ειδικών συσκευών (χεριού ή λαιμού) οι οποίες παρέχονται και εγκαθίστανται στον ωφελούμενο από τον ανάδοχο της νομικής δέσμευσης. Βασικός στόχος είναι οι συσκευές να χορηγούνται από τη Περιφέρεια με βάση δίκαια κοινωνικά, ιατρικά και οικονομικά κριτήρια στους δικαιούχους ηλικιωμένους. Διακρίνονται ανάλογα με τις ανάγκες των ωφελουμένων σε:

-Συσκευές κατ’ οίκον παρακολούθησης με κουμπί πανικού. Ο ωφελούμενος έχει τη δυνατότητα κλήσης σε βοήθεια με το πάτημα ενός κουμπιού όταν χρειαστεί άμεση βοήθεια (κουμπί πανικού).

-Συσκευές κατ’ οίκον παρακολούθησης με ανίχνευση πτώσης & κουμπί πανικού. Η συσκευή διαθέτει μηχανισμό ανίχνευσης πτώσης και ελέγχου κίνησης ή ακινησίας των φορέα της. Επιπλέον ο ωφελούμενος έχει τη δυνατότητα κλήσης σε βοήθεια με το πάτημα ενός κουμπιού όταν χρειαστεί άμεση βοήθεια (κουμπί πανικού).

-Συσκευές παρακολούθησης και εντοπισμού θέσης εκτός σπιτιού. Με χρήση της συσκευής είναι δυνατή η προβολή του ωφελούμενου σε γεωγραφικό χάρτη μέσω διαδικτύου και η αποστολή ειδοποίησης σε περίπτωση απομάκρυνσης από συγκεκριμένα όρια. Η συσκευή αυτή είναι χρήσιμη σε ασθενείς με άνοια , που συχνά απομακρύνονται λόγω απώλειας της μνήμης από την οικία τους και δεν μπορούν να βρεθούν.

Οι συσκευές με την ενεργοποίηση τους έχουν δυνατότητα αποστολής ειδοποίησης, μέσω τηλεπικοινωνιακού δικτύου, η οποία ενημερώνει το εξειδικευμένο προσωπικό της υπηρεσίας 24ωρης τηλεφωνικής εξυπηρέτησης, το οποίο δέχεται τις κλήσεις και επικοινωνεί τηλεφωνικά με τον εξυπηρετούμενο ανταποκρινόμενο στην έκτακτη ειδοποίηση, για να καταγράψει και να αξιολογήσει το αίτημα του να το ικανοποιήσει, εφόσον είναι δυνατόν , και/ή να στείλει άμεσα την αναγκαία βοήθεια (πρώτο βήμα αντιμετώπισης του περιστατικού , η υπηρεσία ειδοποιεί και στέλνει αμέσως την αναγκαία βοήθεια: συγγενικό πρόσωπο, εθελοντή γείτονα, προσωπικό του “Βοήθεια στο Σπίτι”, ασθενοφόρο, Άμεση Δράση, Πυροσβεστική).

Η έναρξη του προγράμματος αναμένεται στις 01 Ιουλίου 2020 καθώς η διάρκεια του έργου είναι 3 χρόνια.

Φωτογραφίες από την ημέρα της ενημέρωσης: Η Αντιπρόεδρος του ΟΚΠΑΠ Στέλλα Σ. Σαλέπη με κο. Χρήστο Μήττα (Αντιπεριφερειάρχη Δημόσιας ΥΓΕΙΑΣ ΠΚΜ) και κα. Βούλα Πατουλίδου οι οποίοι είναι και υπεύθυνοι για το πρόγραμμα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.