Ο Τουρισμός, μοναδικός μοχλός ανάπτυξης της οικονομίας της περιοχής μας χρειάζεται ενίσχυση και κίνητρα
Είναι γνωστό σε όλους τους πολίτες ότι ο Τουρισμός ήταν και παραμένει η «βαριά» βιομηχανία του τόπου μας.
Οι “χρυσές” εποχές όπου και άνθισε ο τουρισμός στην περιοχή μας, έχουν παρέλθει αλλά όχι ανεπιστρεπτί. Τα δεδομένα αλλάζουν ανά την εποχή και οι άνθρωποι που ασχολούνται με τον τουρισμό μας, τα τελευταία χρόνια δίνουν την μάχη για επιβίωση.
Η υπερ-φορολόγηση, ο φόρος διανυκτέρευσης, η κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ και μία σειρά από μέτρα, έχουν κυριολεκτικά “γονατίσει” την τουριστική δραστηριότητα, την επιχειρηματικότητα και τις επενδύσεις, με συνέπεια να δημιουργούνται ασφυκτικές καταστάσεις στην αγορά και κατ’ επέκταση στους εργαζόμενους.
Ο τουρισμός, εκπέμπει S.O.S. Κι ενώ τόσα χρόνια οι τουριστικοί παράγοντες έκρουαν τον κώδωνα του κινδύνου, η κυβέρνηση με τις αστοχίες της και με τις λάθος επιλογές της, δεν έκανε τίποτε ουσιαστικό για να τον στηρίξει.
Μόνον οι μεμονωμένες προσπάθειες από τους επιχειρηματίες αλλά και από την Τοπική Αυτοδιοίκηση που με συντονισμένες προσπάθειες προώθησαν το τουριστικό προϊόν μας, σε διεθνείς εκθέσεις, με προβολή και διαφήμιση στοχευμένα, έφεραν αποτελέσματα.
Μία ακόμη παράμετρος ήταν πως ο τουρισμός στην χώρα μας, πήγε καλά τα τελευταία χρόνια, όχι γιατί έκανε κάτι η κυβέρνηση, αλλά γιατί οι συγκυρίες με τους ανταγωνιστές μας βοήθησαν σ’ αυτό. Αυτό, όμως, δεν θα διαρκέσει πολύ.
Το βλέπουμε και στην φετινή τουριστική σεζόν. Δεν είναι κριτήριο η μείωση των τιμών. Είναι αναγκαίο λοιπόν, να βελτιώσουμε την ανταγωνιστικότητα.
Είναι σαφές ότι πρέπει να διευκολυνθεί με τη μείωση της φορολογίας η βελτίωση του τουριστικού προϊόντος, σε συνδυασμό με τη επιμήκυνσή του, για τουριστική κίνηση όλο τον χρόνο.
Η βαρύτητα πρέπει να δοθεί στις επενδύσεις στον τουριστικό τομέα καθώς αν δουλέψουμε μεθοδικά και συντονισμένα, ο τουριστικός κλάδος μπορεί να προσελκύσει επενδύσεις , επενδύσεις που θα σημάνουν νέες θέσεις εργασίας, καλές θέσεις εργασίας.
Συνεπώς, απαιτείται ανταγωνιστικότητα, με παράλληλη βελτίωση των υποδομών και των προσφερομένων υπηρεσιών, σοβαρές επενδύσεις και προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού όπως ο αναρριχητικός, η γαστρονομία, ο θρησκευτικός κ.λπ.
Είναι η ώρα για να επανεξετάσουμε το προσφερόμενο τουριστικό μας προϊόν «εκ βάθρων» και να σχεδιάσουμε ξανά με παροχή κινήτρων και με γνώμονα αποκλειστικά και μόνο, την ανάπτυξη, τις προοπτικές και το μέλλον.
Είναι ανάγκη να δοθούν κίνητρα στις τουριστικές επιχειρήσεις για να εκσυγχρονιστούν, είναι ανάγκη να βρεθεί εξειδικευμένο προσωπικό που προϋποθέτει, όμως, να δημιουργηθεί στην Ελλάδα ένα πλέγμα σχολών στις οποίες οι νέοι θα σπουδάζουν επαγγέλματα σχετικά με τον τουρισμό.
Το γεγονός πως δεν υπάρχουν σχολές πανεπιστημιακού επιπέδου, σε μια χώρα όπως η Ελλάδα είναι πράγματι τραγικό.
Πρέπει να δοθεί έμφαση στην εκπαίδευση και την κατάρτιση, με κίνητρα για τους νέους, για να ακολουθήσουν τα τουριστικά επαγγέλματα που δεν θα είναι μόνον για εξάμηνη απασχόληση και μετά έξι μήνες με επιδόματα ανεργίας.
Γιατί ο Τουρισμός ήταν, είναι και θα είναι ο βασικός μοχλός ανάπτυξης της περιοχής μας και οφείλουμε να τον στηρίξουμε με κάθε τρόπο.
Φωτογραφία: Παραλιακός Πεζόδρομος Ασπροβάλτας
Απόσπασμα από άρθρο του Ιωάννη Παππά, υποψηφίου βουλευτή Δωδεκανήσου της Ν.Δ.