Τα βιοκαύσιμα και οι περιβαλλοντικές δεσμεύσεις του δήμου Βόλβης

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΟΛΒΗΣ

Με αφορμή το δημοσίευμα του Volvipress για την προμήθεια νέων πετρελαιοκίνητων απορριμματοφόρων θα θέλαμε να απαντήσει η σημερινή διοίκηση,  για τις  δράσεις που αφορούν την μείωση της κατανάλωσης συμβατικού καυσίμου diesel από το στόλο των δημοτικών οχημάτων  με την υιοθέτηση των μέτρων μετατροπής τους για χρήση μειγμάτων Bio-diesel.

Υπενθυμίζουμε ότι αυτή είναι μια δέσμευση του Δ.Βόλβης για την Αειφόρο Ενέργεια (ΣΔΑΕ) που έχει υπογράψει με το «Σύμφωνο Δημάρχων», με χρονικό ορίζοντα  2016 – 2020.

Τι είναι το Bio-diesel (βιοκαύσιμο)

Το Bio-diesel είναι ένα ανανεώσιμο καύσιμο, που παράγεται από φυτικά έλαια, συνήθως από ηλιέλαιο, σογιέλαιο, κραμβέλαιο κλπ.

Επίσης μπορεί να παραχθεί από χρησιμοποιημένα τηγανέλαια και ζωικά λίπη. Τα φυσικοχημικά χαρακτηριστικά του είναι όμοια με εκείνα του πετρελαίου κίνησης.

Το Bio-diesel μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο μόνο του, όσο και σε μείγματα συμβατικού πετρελαίου σε οποιεσδήποτε αναλογίες.

Τα μείγματα Bio-diesel μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν και ως πετρέλαιο θέρμανσης σε δημοτικά κτίρια.

Συμβατότητα πετρελαιοκινητήρων με χρήση Bio-diesel

Ο μεγαλύτερος αριθμός κετανίου που παρουσιάζει το Bio-diesel (Β) έναντι του συμβατικού diesel αντισταθμίζει την απόδοση ενός πετρελαιοκινητήρα όταν χρησιμοποιείται σε μείγματα 5 – 7%.

Οι καμπύλες τόσο της ισχύος όσο και της διαθέσιμης  ροπής στρέψης, για τα μείγματα των Β5, Β7  παρουσιάζονται εμφανώς καλύτερες σε ολόκληρο το εύρος των στροφών.

Το  Bio-diesel είναι κατάλληλο για τους ήδη υπάρχοντες πετρελαιοκινητήρες, όπου δεν χρειάζεται να γίνει σχεδόν καμία μετατροπή.

Το αυτούσιο Bio-diesel μπορεί να αποικοδομήσει κάποιες σωληνώσεις, φλάντζες, ελαστομερή στεγανοποιητικά, κόλλες και πλαστικά σε πετρελαιοκινητήρες με έτος κατασκευής πρίν το 1993, όπου τα κατασκευαστικά υλικά φυσικού ή καουτσούκ νιτριλίου, πολυπροπυλενίου, βινυλίου και υλικά από Tygon είναι ιδιαίτερα ευάλωτα.

Τα περισσότερα ελαστομερή που χρησιμοποιούνται μετά το 1993 είναι συμβατά με το Bio-diesel,  Τεφλόν, Viton και αντιδρούν ελάχιστα.
Οι περισσότερες δεξαμενές που είναι σχεδιασμένες για αποθήκευση πετρελαίου είναι επαρκείς για την αποθήκευση και του Bio-diesel .

Στα αποδεκτά υλικά δεξαμενών αποθήκευσης περιλαμβάνονται το αλουμίνιο, ο χάλυβας, το φθοριωμένο πολυαιθυλένιο, το φθοριωμένο πολυπροπυλένιο, το τεφλόν και τα περισσότερα Fiberglasses.

Μείγματα από 20% Bio-diesel και κάτω έχουν δείξει πολύ μικρότερη επίδραση στα υλικά αυτά. Τα αποτελέσματα είναι σχεδόν ανύπαρκτα σε χαμηλού επιπέδου μείγματα.

Ελληνική Νομοθεσία

Από τις 13 Δεκεμβρίου 2005, η Εθνική Νομοθεσία έχει συμμορφωθεί με την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία, σχετικά με την εισαγωγή των βιολογικών/οικολογικών καυσίμων στην Ελληνική αγορά καυσίμων του κλάδου μεταφορών.

Το αρχικό στάδιο της χρήσης του Bio-diesel  στην Ελληνική είναι το τυποποιημένο ΕΝ 590:2004, δηλαδή μείγματα Bio-diesel μέχρι 5% (Β5) με το συμβατικό πετρέλαιο.

Η εναρμόνιση λοιπόν της Οδηγίας 2003/30 της ΕΕ στην Ελληνική νομοθεσία έγινε με το νόμο 3423/05 (ΦΕΚ 304/Α/13.12.2005).

Το Ευρωπαϊκό πρότυπο ΕΝ 590, για το πετρέλαιο κίνησης επιτρέπει ανάμιξη μέχρι 5% Bio-diesel.

Το 2010 το ποσοστό ανάμιξης έφτασε το 6,5% και σήμερα από τις αρχές του 2013 έχει φτάσει στο 7%.(Β7). Το Β7 διατίθεται από κάθε αντλία σε οποιοδήποτε πρατήριο υγρών καυσίμων εντός της ελληνικής επικράτειας.

ΟΧΗΜΑΤΑ ΒΑΡΕΩΣ ΤΥΠΟΥ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΒΙΟΚΑΥΣΙΜΩΝ ΣΤΟΝ Δ.ΒΟΛΒΗΣ
Ο Δήμος Βόλβης αναγνωρίζει σύμφωνα με το Σχέδιο Δράσης για την Αειφόρο Ενέργεια (ΣΔΑΕ) που έχει υπογράψει στο σύμφωνο δημάρχων, ότι οι δράσεις για τη μείωση της κατανάλωσης συμβατικού καυσίμου diesel από το στόλο των δημοτικών οχημάτων του θα οδηγήσουν μεσοπρόθεσμα σε μείωση των λειτουργικών εξόδων του Δήμου κατά (4%) από τα καύσιμα των οχημάτων, που θα χρησιμοποιεί μετά την υιοθέτηση των μέτρων μετατροπής για χρήση μειγμάτων Bio-diesel.
Ως δράση για τον τομέα των δημοτικών οχημάτων βαρέως τύπου ο Δ.Βόλβης έχει προκρίνει την μετατροπή οχημάτων πετρελαίου για χρήση μειγμάτων Bio-diesel – βιοκαυσίμου με την κατωτέρω δέσμευση:

  • Χρόνος υλοποίησης δράσης: Δέσμευση με χρονοδιάγραμμα 2016 – 2020.
  • Κόστος δράσης: 45.000 €
  • Πηγή χρηματοδότησης: Ίδιοι πόροι / Εθνικά προγράμματα / Ευρωπαϊκά προγράμματα.

Για τον υπολογισμό της εξοικονόμησης έχει γίνει η παραδοχή ότι τα οχήματα θα μπορούν να χρησιμοποιούν πετρέλαιο με 7% (Β7) Bio-diesel  μετά τη μετατροπή.
Συνολικά, προτείνεται η μετατροπή (20) οχημάτων βαρέως τύπου με καύσιμο πετρέλαιο, διαφόρων τύπων όπως απορριμματοφόρων, φορτηγών και ειδικών μηχανημάτων.
Με τη μετατροπή των βαρέων οχημάτων για χρήση μειγμάτων βιοκαυσίμου, αφενός μειώνεται η κατανάλωση πετρελαίου και αφετέρου μειώνονται οι εκπομπές CO2 σύμφωνα με την μεθοδολογία του Σχεδίου Δράσης για την Αειφόρο Ενέργεια.

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ προς τον κ. Δήμαρχο:

1)Ο δήμος υλοποίησε αυτήν την δέσμευση με την μετατροπή (20) οχημάτων βαρέως τύπου συνολικού κόστους 45.000 €;

2)Εάν «ναί» ποιός είναι ο συνολικός αριθμός και ο τύπος οχημάτων που έχουν μετατραπεί έως σήμερα για χρήση μειγμάτων βιοκαυσίμου (πετρέλαιο + 7% -Β7/ Biodiesel), ώστε να μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν από την επόμενη δημοτική διοίκηση;

3)Ο δήμος εγκατέστησε σε χώρους συγκέντρωσης του στόλου των οχημάτων του σταθμό ανεφοδιασμού με Biodiesel; Εάν «ναί» σε ποιό σημείο τοποθετήθηκε;

4)Γιατί δεν έχετε πληροφορήσει τους πολίτες για τις περιβαλλοντικές δεσμεύσεις  του δήμου και εφαρμόζετε συστηματικά «στεγανά ενημέρωσης», απαξιώνοντας κάθε διάλογο με την τοπική κοινωνία;

Κ. Δήμαρχε περιμένουμε τις απαντήσεις σας!!!

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ:

Την καθολική χρήση μειγμάτων βιοκαυσίμου (πετρέλαιο + 7% – Β7/ Biodiesel):

  • Ως καύσιμο κίνησης σε όλα τα πετρελαιοκίνητα οχήματα του Δ.Βόλβης.
  • Ως καύσιμο θέρμανσης σε όλα τα δημοτικά κτίρια.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!!!

ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΙ «ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ- ΜΕΝΟΥΜΕ ΔΗΜΟ ΒΟΛΒΗΣ»

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

15 − eight =

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.